Forbes Israel Logo

וול סטריט: אפל עלתה ב-2.1% לאחר הדיווח על חיפוש מנכ"ל חדש

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה חיובית, כשעונת הדוחות נמצאת בעיצומה, ולאחר השבוע שעבר, שהיה הגרוע ביותר של וול סטריט ב-2013. מחר צפויה ענקית הטכנולוגיה אפל לפרסם את דוחותיה, כשברקע דיווחים על כוונת הדירקטוריון לחפש מחליף למנכ"ל טים קוק. גם מלאנוקס הישראלית צפויה לפרסם דוחותיה השבוע.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, S&P 500 הוסיף 0.5% מערכו ומדד הנאסד"ק התחזק ב-0.9%.

וול סטריט שבה משבוע תנודתי למדי כאשר מדד התנודתיות CBOE קפץ ב-24 אחוזים, העלייה השבועית הגדולה ביותר במדד המכונה מדד הפחד בשנה זו.

האם אפל החלה לחפש בסודיות מנכ"ל חדש שיחליף את טים קוק? מספר מקורות בוול סטריט המקורבים לבכירים בחברה אומרים כי מהלך שכזה כבר נמצא בעיצומו, למרות שעדיין אין עדות רשמית לכך שהדירקטוריון של ענקית הטכנולוגיה החל בחיפוש. אך לפי מחזיקי מניות גדולים בחברה, שדיללו את אחזקותיהם לאחרונה, אם החברה לא מחפשת עדיין מחליף, כדאי שתתחיל.

טים קוק, יוחלף? | צילום: רויטרס

לדבריהם, הגיע הזמן להחליף את קוק, אשר מאז תחילת כהונתו כמנכ"ל נפלה מניית אפל ב-50%. לפחות אחד מהם מאמין כי בחברה כבר החלו בחיפוש אדם עם יכולת טכנית מעולה שיוכל לקחת שליטה על החברה ולשנות את מצבה, כדי שלא תצעד בדרכן של HP וג'י.סי פני. על רקע דיווחים אלו המניה עולה ב-1.2%.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש מרץ ב-0.6% כך שנעמדו על 4.9 מיליון בתים בחישוב שנתי, כך הודיע היום איגוד המתווכים האמריקני הלאומי. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המכירות עלו בשיעור של 10.3%. הנתון המעניין מצביע על כך שהמחיר הממוצע לבית עלה בשיעור של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-184,300 דולר. מדובר בגידול המהיר ביותר במחיר מאז נובמבר 2005.

בתום כינוס בן יומיים פרסמו בסוף השבוע שרי האוצר של 20 המדינות המתועשות בעולם הצהרה לפיה מדיניות ההרחבה הכמותית בה נוקטות מספר מדינות אינה מספיקה כדי להאבק במשבר הכלכלי העולמי. על פי ההודעה של ה-G20, "להרחבות מוניטריות יש השלכות לטווח הארוך". 

מנהיגי ה-G20 החליטו להמשיך לצפות מקרוב על התפתחויות ביפן, זאת פחות מחודש לאחר שהבנק המרכזי במדינה הודיעה על הרחבת רכישות האג"ח שלו. החשש הוא כי הרחבה כמותית תביא להצפת כלכלת יפן בהון ולהפלת ערך הין.

חברת התוכנה הישראלית צ'ק פוינט דיווחה היום בארה"ב על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013. על פי הדוח, מכירות החברה בחודשים ינואר- מרץ הסתכמו ב322.7 מיליון דולר, עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון זינק ב-11% ל-313 מיליון דולר.

מדובר ברווח של 74 מיליון דולר למניה, גבוה מעט מתחזיות האנליסטים שצפו לרווח של 72 סנט למניה. עוד דיווחה החברה כי במהלך הרבעוו הראשון של השנה, היא קנתה בחזרה 1.29 מיליון מניות ב-75 מיליון דולר.

באירופה, ההערכות כי חודשיים של מבוי פוליטי סתום באיטליה הסתיימו להם, הניעו את השווקים הפיננסיים במדינה. זאת בעקבות בחירתו מחדש של ג'ורג'יו נפוליטנו בן ה-87 לנשיא, אשר עשויה על פי הדיווחים לקרב בין הצדדים הפוליטיים ולהאיץ את תהליך הרכבת הממשלה.

המדד העיקרי בבורסת איטליה, MIB FTSE, עלה הבוקר בעד 1.8%, מעל למדדים המקבילים בלונדון, פאריס ופרנקפורט. המניות איטלקיות היוו יותר ממחצית מהעליות הבולטות במדד המניות הכלל האירופי המוביל, בראשות חברת הביטוח ג'נרלי שעלתה ב-4%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.