Forbes Israel Logo

וול סטריט עלתה לאחר פרסום נתוני הצמיחה והודעת הפד על צמצום נוסף בתוכנית ההקלה

הבורסה בוול סטירט הגיבה בחיוב ליום עמוס נתונים על הכלכלה האמריקאית: הבנק הפדרלי הודיע בפעם הרביעית ברציפות על צמצום של 10 מיליארד דולר בתוכנית ההקלה הכמותית שתכלול מעתה רכישות אג"ח של 45 מיליארד דולר בחודש בלבד. עוד הודיע הפד על הותרת הריבית בארה"ב על רמתה האפסית הנוכחית. שתי ההחלטות תואמות את תחזיות האנליסטים. בהודעת הבנק נכתב כי ההחלטות התקבלו על סמך ההערכה כי "הכלכלה תמשיך לצמוח בקצב מתון והתנאים בשוק העבודה ימשיכו להשתפר בהדרגה". הודעת הבנק הפדרלי הגיעה למרות פרסום נתוני התמ"ג המפתיעים מוקדם יותר, לפיהם צמחה כלכלת ארה"ב ב-0.1% בלבד.

מעט לפני פרסום נתוני הצמיחה, התקבלו דווקא חדשות טובות מתחום התעסוקה: לפי סקר ה-ADP,  לסקטור הפרטי בארה"ב נוספו 220 אלף משרות במהלך חודש אפריל – גבוה מן הצפי שעמד על 191 אלף בלבד. יחד עם זאת, נתונים אלה נדחקו לשוליים לאור פרסום נתוני הצמיחה.

מדד הדאו ג'ונס, ה-S&P והנאסד"ק עלו כל אחד ב-0.2%.

מניית טוויטר צונחת ב-12% לאחר פרסום דוחותיה הכספיים המאכזבים לרבעון הראשון של 2014. טוויטר רשמה הפסד של 132.4 מיליון דולר לצד הכנסות של 250.5 מיליון דולר. מספר המשתמשים החודשיים עמד על 255 מיליון, מספר הנמוך מן הצפי.

מניית eBay יורדת גם היא ב-5.2% על רקע פרסום דוחותיה אתמול לפיהם רשמה הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת רווח של 677 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

צילום: רויטרס

הצמיחה בארה"ב כאמור עמדה ברבעון הראשון של השנה על קצב של 0.1% בלבד לעומת 2.6% ברבעון הקודם וצפי של 1.2%. זהו קצב הצמיחה הנמוך ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2012. הירידה החדה בהתרחבות התמ"ג האמריקאי נובעת בעיקר מחודשי החורף הקשים שעברו על ארה"ב וגררו ירידה בכל הנתונים הכלכליים – ירידה שבינתיים נבלמה ושינתה מגמה. יחד עם זאת, סדר הגודל של הירידה יקשה על הבנק הפדרלי להפיל את האחריות במלואה על החורף הקשה ותסבך את הודעתו הצפויה הערב על המשך צמצום ההרחבה הכמותית.

גם באירופה פורסמו היום נתונים מאכזבים: שיעור האינפלציה השנתי בגוש האירו רשם עליה של 0.7% החודש, נמוך מהתחזיות שצפו עליה של 0.8%. החשש מדפלציה עשוי להניע בתקופה הקרובה את נגיד גוש האירו להכריז על תוכנית הרחבה כמותית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן