Forbes Israel Logo

ועדי העובדים: לא נסיר את החרם על אתרי הנופש של טורקיה

רוב ועדי העובדים בישראל ממשיכים בחרם על אתרי הנופש של טורקיה למרות הפיוס בין שתי המדינות – כך עולה מסקר חדש שערכה חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים בישראל. בסקר נמצא כי 75% מוועדי העובדים חושבים שטרם הגיעה העת להפסיק את החרם על טורקיה. לדעת ועדים רבים, השנאה ברחוב הטורקי כלפי ישראלים לא תיעלם ביום אחד ויש לבחון את הנושא לאורך זמן.

חרם התיירות על טורקיה החל לפני מספר שנים, בעקבות משבר היחסים בין ישראל לטורקיה והתבטאויות ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כנגד ישראל, והחריף לאחר אירועי המשט.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, מציין כי בשנים הראשונות לחרם היו אינספור ניסיונות מצד הטורקים לשבור את החרם, באמצעות מסע פרסום אגרסיבי, משלחות רמות דרג והצעות נופש מפתות, אולם החרם נותר על כנו, ובעקבותיו קרסה כל תעשיית הנופש הישראלית לטורקיה.


צילום: IngImage / ASAP

אלוש מציין כי בין הוועדים הגדולים שחושבים שיש להמשיך החרם נמנים תרכובות ברום, אי.סי.איי טלקום, מפעלי ים המלח, חיפה כימיקלים, בזק, אל על, המוסד לביטוח לאומי, אוסם, אוניברסיטת חיפה, אגד, ועד עובדי כנסת ישראל, בנק הפועלים, הטכניון, עיריית תל אביב, עיריית באר שבע, מרכז רפואי ת"א (איכילוב), מכתשים, טמפו, יבמ, משרד האוצר, אלקטרה, משרד החינוך, בי"ח וולפסון, בנק מזרחי טפחות ועוד.

קולות אחרים, אם כי במיעוט, השמיעו ועדי העובדים של טבע, עיריית חיפה, רשות שדות התעופה, האוניברסיטה העברית, שירותי בריאות כללית, קמ"ג ואחרים שהיו בדעה שיש להפסיק את החרם.

אלוש מציין כי למרות שנירמול היחסים יהיה הדרגתי, יש סיכוי טוב כי אתרי הנופש של טורקיה יחזרו להיות יעד נופש מבוקש כבר בחופשת הקיץ הקרובה ובחופשות הארוכות של חגי תשרי, כפי שהיה לפני החרם, אז שלחו ועדי העובדים לטורקיה יותר מ-300 אלף נופשים.

בחודש מאי הקרוב ייערך בתל אביב יריד תיירות לקבוצות, שבמסגרתו ישווקו לוועדי העובדים חבילות הנופש לקיץ ולחגי תשרי, ונראה כי הצעות הנופש לטורקיה יתפסו תשומת לב מיוחדת על פי נתוני חברת ועדים, נאמדת פעילות התיירות של מקומות העבודה ביותר מ-2 מיליארד שקל בשנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.