Forbes Israel Logo

ועדת הכלכלה תקיים דיון בעסקת פרטנר: "שיא שלילי בשוק ההון"

 

ועדת הכלכלה תקיים ביום רביעי הקרוב דיון מיוחד בעקבות העסקה שנחתמה בין סאני לקבוצת האצ'יסון למכירת השליטה בסקיילקס ובפרטנר. יו"ר הוועדה, כרמל שאמה הכהן, אמר לקראת הדיון כי "מתווה עסקת העברת השליטה בחברת פרטנר מאילן בן דב לחברת האצ'יסון מעלה חשש כבד לפגיעה לא מידתית במחזיקי איגרות החוב, תוך יצירת תקדים של תספורת למחזיקי האג"ח, לצד תמורה לבעלי המניות".

לדברי שאמה הכהן, "תספורת נמדדת ונבחנת רק בשורה התחתונה ולא משנה מי מבצע אותה, בעל השליטה הנוכחי המקומי או בעל השליטה הזר הנכנס בנעליו. תספורת שבעל השליטה מרוויח ממנה זה דבר שטרם חזינו בו גם בשוק ההון הישראלי הפרוע. בהחלט מדובר בשיא שלילי".

כרמל שאמה | צילום: דוברות הכנסת

במסגרת העסקה, תרכוש האצ'יסון מסאני 75% ממניותיה בתמורה ל-125 מיליון דולר. כמו כן ,סקיילקס תבצע רכישה עצמית של לפחות 50% מאיגרות החוב שלה, זאת – במחיר ממוצע של 69% מן הערך הפארי של האיגרת. במילים אחרות, את המחיר על העסקה בין בן דב להאצ'יסון ישלמו בעלי האג"ח, שייאלצו לספוג "תספורת" של 31%.

סך החובות נטו של סקיילקס עומד כעת על 2.5 מיליארד שקל ומנגד, שווי הנכסים שלה הוא רק כ-2 מיליארד שקל (המורכבים ממזומנים, שווי מזומנים וכ-26 מיליון מניות לא משועבדות של פרטנר). על כן, הצעת הרכש של האצ'יסון לאג"ח של סקיילקס בתספורת אינה מפתיעה, שכן מחיקת החוב של בעלי האג"ח בסקיילקס נותנת להאצ'יסון אחיזה נוחה יותר בחוב נמוך וזול יותר.

כתבות נוספות בנושא:

האצ'יסון תשלם פרמיית שליטה של יותר מ-220% לסאני

מעלות חתכה את דירוג האשראי של סקיילקס ב-13 רמות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.