Forbes Israel Logo

“ועדת צמח בדקה קודם מה טוב לתשובה – ואת השאריות חילקה לתושבי מדינת ישראל”

"ב-1998 קראתי בעיתון כתבה ששינתה לחלוטין את המסלול שלי – אדם, טבע ודין הגישו תביעה נגד מגדלי חוף הכרמל, ובתביעה הזו היה כל מה שאני מאמינה בו", נזכרת אלונה שפר קארו, 44, אז עורכת דין במשרד פרטי וכיום מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה. "עזבתי הכל והתחלתי לעבוד שם בהתנדבות", היא נזכרת בשיחה עם פורבס. "אנשים חשבו שהשתגעתי".

הראיון התקיים לרגל בחירתה של שפר-קארו לרשימת 50 הנשים החזקות ביותר בישראל, אשר תתפרסם בגיליון פסח של מגזין פורבס.

רוצים להספיק לקבל את הגיליון המיוחד? עשו מנוי עכשיו.

מאז אותה תפנית, הפך הנושא הסביבתי לחלק מהותי מחייה ואף הפגיש אותה עם בעלה ואב ילדיה. אל לב העשייה הממשלתית הגיעה שפר-קארו דווקא מהמגזר השלישי, כעורכת דין בכירה בעמותת "אדם, טבע ודין" וכמנכ"לית "חיים וסביבה".


אלונה שפר-קארו | צילום: איליה מלניקוב

"היום מבינים שאנחנו לא רק מחבקי עצים, אלא משרד עם משמעות כלכלית ראשונה במעלה", היא חורצת, ובכך מיישרת קו עם התפישה הסביבתית שקיימת כיום במערב. "היום מבינים שמדיניות סביבתית מביאה לצמיחה כלכלית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בראיון יוצאת שפר-קארו בחריפות נגד מסקנות ועדת צמח, אשר קבעה כי 53% מכמות הגז המוערכת במאגרים של החברות הישראליות תורשה להימכר ליצוא. לדברי שפר-קארו, חלק גדול מדי מהגז לא יגיע למקומות הנכונים. "קודם כל בדקו מה משתלם לתשובה, ואת השאריות השאירו לתושבי מדינת ישראל", היא אומרת בפסקנות.

"אי אפשר להפריט את המשאב הלאומי בצורה כזאת. אין עוד מדינה מפותחת שנותנת ככה את המשאבים הטבעיים שלה בלי לספק קודם את צרכי הכלכלה המקומית", היא ממשיכה ומציינת שימושים אפשריים שניתן לעשות בגז לטובת המדינה, כמו למשל פרויקט של אוטובוסים המונעים על ידי גז, שצפוי לעלות על הכביש בשנים הקרובות.

הראיון המלא – בגיליון 50 הנשים החזקות בישראל של מגזין פורבס.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן