Forbes Israel Logo
אילון מאסק ןדוג'קוין: Photo by Yasin Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images and Shutterstock
אילון מאסק ןדוג'קוין: Photo by Yasin Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images and Shutterstock

"זאת תרמית": המערכון של אילון מאסק ב-SNL גרם לדוג'קוין לצנוח בכ-30%

המיליארדר הופיע בתכנית הבידור הוותיקה ועורר הדים תקשורתיים ברחבי העולם. לאחר שחשף שיש לו אספרגר ולא חשש להפגין הומור עצמי

המיליארדר אילון מאסק, השני בעושרו בעולם לפי נתוני פורבס, הנחה הלילה (בין שבת לראשון) את תוכנית הבידור המצליחה SNL (סאטרדיי נייט לייב). מאסק הוא המיליארדר השני שהנחה את התכנית, אחרי דונלד טראמפ. את נעלי המנחה בתכנית הוותיקה מילאו עד עתה בעיקר שחקנים, ספורטאים, מוזיקאים וסלבריטאים – מה שגרר לא מעט ביקורת מצד אנשי התעשייה.

גם משתתפי התוכנית המוכרת יצאו באופן פומבי נגד ההחלטה, ושיתפו כמה ציוצים בנושא. איידי בראיינט למשל, אחת מהמשתתפות הקבועות בתוכנית, צייצה בהמשך להודעת רשת NBC על הופעתו של מאסק ציוץ של הסנטור ברני סנדרס המבקר את ריכוזיות העושר בארה"ב. בראיינט גם ככל הנראה סירבה להופיע לצד מאסק, ואכן לא הופיעה באף אחד מהמערכונים בהם השתתף.

הופעתו של מאסק עוררה הדים לאחר השידור, בייחוד לאור חשיפה ראשונה מצידו כי הוא מתמודד עם תסמונת אספרגר, וכי הוא האדם הראשון עם התסמונת שמנחה את התוכנית. "אני האדם הראשון עם אספרגר שמנחה את התוכנית – או לפחות הראשון שמודה בזה. לפעמים אני אומר משהו ואני צריך לחזק את דבריי לאחר מכן ולהגיד שאני מתכוון לזה, כדי שאנשים יידעו", אמר מאסק במונולוג הפתיחה שלו בתוכנית.

המנכ"ל המוחצן של SpaceX וטסלה לא חשש להפגין הומור עצמי, והתייחס בין היתר לאופיו הצבעוני ולציוצים השנויים במחלוקת שהוא מעלה ברשתות החברתיות: "לכל מי שנפגע ממה שאני כותב ברשתות – אני שולח אנשים למאדים – חשבתם שאהיה נורמלי ורגוע?". מאסק התייחס בהמשך גם לשם החידתי שהעניקו הוא ובת זוגו, הזמרת גריימס, לבנם המשותף הנקרא – X Æ A-12, שם שאיש לא יודע איך לבטא, והסביר כי: "מבטאים את השם כמו חתול שרץ על מקלדת".

בהמשך התוכנית התייחס מאסק לעיסוקו במטבעות קריפטוגרפיים, ומתח ביקורת חריפה על מטבע הקריפטו דוג'קוין באחד המערכונים בהם השתתף, יומיים בלבד לאחר שהזהיר את עוקביו ברשתות החברתיות מפני רכישה של המטבע. באחד המערכונים בתוכנית, מאסק גילם יועץ פיננסי שמנסה להסביר את משמעות המטבע ללקוח, ולבסוף מכתיר אותו כתרמית.

מסתמן כי למערכון הזה של מאסק, אחד המתנגדים הבולטים והקולניים של מטבע דוג'קוין, הייתה השפעה גדולה. על פי דיווחים בכלי התקשורת, שווי המטבע המבוזר צנח בכ-30% לאחר שידור התוכנית, והגיע לשווי של 49 סנט.

הפרק בכיכובו של מאסק היה הראשון בתולדות התוכנית שעלה בחינם ליוטיוב ברחבי העולם, במקביל לזמן השידור בארה"ב.

תמונת הכתבה: Shutterstock + GettyImages-1206292061_Anadolu_Agency_Contributor

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.