Forbes Israel Logo

זה הזמן לקנות? המחירים של מוצרי אפל בישראל יורדים בעד 15%

חדשות משמחות ויוצאות דופן לקהילת חובבי מוצרי אפל בישראל: מתחילת השנה חלה ירידת מחירים משמעותית במרבית ממוצרי החברה הנמכרים בארץ. הסיבה: פיחות במטבעות הזרים והגברת התחרות המקומית.

מהאייפד מיני ועד למקבוק אייר ולאיימקים החדשים, מוצרי אפל בישראל חוו במהלך החודשים האחרונים ירידת מחירים משמעותית המתבטאת בחלק מהמקרים בעשרות אחוזים לדגמים החדשים שהושקו רק במהלך הסתיו האחרון. בגזרת המובייל היה זה רמי לוי שהציג טבלת מחירים נמוכה משמעותית ביחס למפעילות הסלולר הגדולות, אך נראה שגם יבואנית מוצרי אפל, איידיגיטל, קיצצה בחודשים האחרונים מחירים באופן ניכר ומבלי לשחרר על כך הודעה רשמית מטעמה.

במסגרת אישור התקציב והעלאת המע"מ, יתכן ובקרוב יעודכנו המחירים, אך עם זאת ומאחר והפער גדול באופן יחסי, ספק אם מדובר יהיה בשינוי משמעותי. במקביל, כדאי אולי לזכור כי מי שידרימו הקיץ עד לאילת, יוכלו להנות מהוזלה משמעותית נוספת בחנות שפתחה איידיגיטל לפני קרוב לשנה בעיר ובה נמכרים המוצרים ללא מע"מ.

הוזלה שבין 100 ל-1,500 שקל

לפני כשנה החלטנו לנהל מעקב צמוד אחר מחירי מוצרי אפל בישראל מתוך נקודת הנחה ששנה לאחר מכן נחשוף עליות מחירים משמעותיות. בפועל, כשעברנו על הנתונים מסוף שנה שעברה ועד לחודש הנוכחי, הופתענו לגלות מגמה הפוכה. בזמן שמוצרים מסויימים לא רשמו שינוי ניכר, חלק הציגו ירידת מחירים משמעותית של עשרות אחוזים.

בולטים בשונותם מכשיר ה-Apple TV שמחירו דווקא עלה ב-30 שקל מחודש ינואר האחרון ועומד היום על 549 שקל ודגם האייפד (דור רביעי) בתצורה הזולה ביותר (קישוריות WiFi בלבד ונפח אחסון בן 16GB ) שמחירו נותר זהה ועומד על 2,459 שקל.

הסבר אפשרי לעליית מחירו של ה-Apple TV נעוץ בעובדה שהמכשיר הגיע לישראל באיחור משמעותי, שש שנים לאחר שנחשף לראשונה, בעקבות פתיחתה של חנות איי-טיונז בפני הקהל המקומי והמחיר שהודבק לו היה מחיר הכרות שעודכן.

באשר לדגם האייפד, נראה כי איידיגיטל כבר מתחה את גבולותיה עד לקצה יחד עם השקתו הראשונית ועל כן נמנעה מלקצץ במחיר. עם זאת, כדאי אולי לציין שלאורך השנים מחירי האייפד דווקא עלו ברשת החנויות של איידיגיטל אך עם זאת נחשבים עדיין תחרותיים ונמוכים באופן יחסי לאלו המוצעים במרבית ממדינות אירופה.

זמן טוב לרכישת מק חדש?

זוהי אחת מתקופות היובש הארוכות ביותר שידעה אפל בשנים האחרונות בכל הנוגע לרענון ליין המוצרים של החברה. מרבית מסדרות המוצרים של אפל הגיעו לסוף מחזור החיים שלהם וחלק מהם אף חלפו אותו בשבועות האחרונים. בדברים שנשא מנכ"ל החברה, טים קוק, לפני כחודש יחד עם הצגת דו"חות הרווח הרבעוניים של קופרטינו, רמז המנכ"ל כי מוצרים חדשים יופיעו רק בחודשי הסתיו.

בחודש הבא צפויה אפל לקיים את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, בסן פרנסיסקו ובסמוך אליו עשויה לרענן חלק ממוצריה שלא יזכו לשינויים מרחיקי לכת. ברשתות השיווק האמריקאיות מדווחים בימים האחרונים על מחסור הולך וגובר בליין המקבוק אייר, תהליך המעיד לרוב על עדכון צפוי, כזה שנועד לשמור על ליין המחשבים תחרותי מספיק, אך לא מעבר.

בשורה התחתונה, אלו מכם שמעוניינים לרכוש את אחד ממוצרי החברה ויכולים להמתין עד הסתיו, חכם יהיה אם תאזרו בסבלנות. מרבית ממוצריה של אפל צפויים לזכות לרענון בחודשים ספטמבר-אוקטובר והמחירים ככל הנראה לא ישתנו באופן משמעותי.
מאיידיגיטל נמסר בתגובה: "שוני המחירים במחשבי ה-mac השונים נובע בגין הפרשי שער הדולר, המחירים המעודכנים בסניפי הרשת ובאתר החברה".

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

גרסת החינם לפוטושופ זמינה כעת גם לחלונות 8

יאהו תקיים אירוע הכרזה מחר, תודיע על רכישת טמבלר?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.