Forbes Israel Logo

זה מוכח: עובדים מבזבזים יותר מדי זמן בשימוש באי מייל

עכשיו זה מוכח: המדיה החברתית גוזלת לכם יותר מדי זמן, גם בעבודה. על פי סקר שערכה חברת הייעוץ הבינלאומית מקינסי ושות', עובדים מקדישים כשליש מזמנם באינטראקציה עם חשבונות הדואר האלקטורוני שלהם. נתוני הסקר מראים כי 28% מיום העבודה, שהם למעשה 2.6 שעות ביום מושקעים בקריאה וכתיבה של הודעות מייל. בחישוב שנתי מדובר על 27 ימי עבודה שלמים. 

הסקר התבסס על שאלון שהופנה לעובדים שאופי תפקידם דורש אינטראקציה מסויימת עם אנשים אחרים. העובדים הבאים במגע עם קולגות, לקוחות או ספקים, מבלים יותר זמן מול המחשב מאשר בכל עמדה אחרת. בנוסף לתקשורת במייל, העובדים משקיעים גם 19% מזמנם בחיפוש מידע ברשת האינטרנט, כ-1.76 שעות ביום. 

שליש מיום העבודה מושקע בקריאה וכתיבת אי מיילים | צילום: ingimage/ASAP

החשיפה למדיה חברתית במקומות עבודה הגבירה את השימוש בדואר אלקטרוני בשעות העבודה. לטענת מקינסי, הדרך הטובה ביותר להרוויח מהזמן הרב שהעובדים משקיעים במייל היא לתעל את השימוש במדיה חברתית לטובת הגדלת שיתופי פעולה החיצוניים של העסק והפרודוקטיביות של העובדים. 

מסקנות הסקר מראות כי "על מנהלי החברות להנהיג שינויים בתרבות העבודה הכוללים את האינראקציה החברתית של העובדים דרך האינטרנט ומעודדים אותה. לטענת חברת מקינסי, על ידי יצירת מדיניות זו, יגבירו המנהלים את האמון ביניהם ובין העובדים, כך שרמת המוטיבציה להרמת ההישגים בעבודה לא תפגע.

כמו כן טוענים במיקנסי כי השימוש במדיה חברתית בעבודה עשוי להואיל להעלאת הביטחון של העובדים. "עובדים שמשתמשים במדיה החברתית בזמן העבודה מרגישים בטוחים יותר לקחת חלק בתהליכי קבלת ההחלטות ולהשפיע על המתרחש בעסק". אולם הנהגת סביבה תומכת שמאפשרת מעורבות זו של העובדים היא אתגר גדול מאוד עבור חברות רבות ברחבי העולם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.