Forbes Israel Logo

זה משחק? זה פוקימון? לא, זאת תופעה חברתית של ממש

שוטרים וילדים משחקים יחדיו בפוקימון גו ברחובות, עסקים מקומיים תופרים את אסטרטגיית השיווק שלהם סביב המשחק, וגיימרים מקצועיים בעלי גינונים חברתיים מוזרים יוצרים דרכו חברויות חדשות בעשרות. אין שכונה בארצות הברית שבה הפופולאריות של הפוקימון גו והשפעתו החברתית העצומה אינן עובדות בולטות בשטח. על פי נתונים שפורסמו אתמול על ידי SimilarWeb, הפוקימון גו עומד לעקוף את טוויטר בכמות המשתמשים היומית דרך מערכת ההפעלה אנדרואיד.

הנתון מדהים, וזאת בעיקר לאור העובדה שהפוקימון גו, משחק משולב מציאות וירטואלית שבו המשתמשים מחפשים ולוכדים בסביבתם דמויות של פוקימון, טרם הושק גלובאלית. כרגע הוא זמין באופן רשמי רק בארה״ב, בניו זילנד ובאוסטרליה, כאשר ב-Niantic Labs החליטו להפסיק זמנית בהשקת המוצר, וזאת עקב ביקוש גדול מדי, המעמיס את שרתי החברה בצורה החורגת משמעותית מהצפי.


מיצור תמים למוביל תופעה חברתית. דמות פוקימון | צילום: fotolia

נתונים נוספים שנחשפו אתמול מטלטלים אפילו יותר. נכון ליום שישי האחרון היה מותקן הפוקימון גו על 5.6% מהמכשירים מבוססי האנדרואיד בארה״ב, יותר מאחוז המכשירים עליהם מותקנת אפליקציית הטינדר. זאת ועוד, על הפוקימון גו מכלים מזמנם המשתמשים פי שניים ממשך הזמן שבו הם מתעסקים עם אפליקציות כמו סנאפצ׳ט, למשל.

הנתונים הסטטיסטיים יוצאי דופן אודות הפופולאריות של המשחק נתמכים היטב בראיות אנקדוטיות: הפיד של משתמשי פייסבוק אמריקאים מוצף בפוסטים על פוקימון גו, הפארקים המקומיים רושמים התקהלויות משמעויות חרף שמש הקיץ הקופחת, והאפליקציה התמקמה במקום הראשון בחנות המשחקים של גוגל, כשהיא משאירה אבק לענקים כמו פייסבוק, סנאפצ׳ט ואינסטגרם.

המשתמשים מחפשים אחר פוקימונים בשכונה | צילום: fotolia

למרות שמדובר בנתונים המתייחסים למערכת ההפעלה אנדרואיד, סביר להניח שהנתונים עבור iOS יראו דומים. ואם לחזור אל גוגל, כמות החיפושים אחר המונח ״פוקימון״ נמצאת כרגע בשיא כל הזמנים, ובפער משמעותי.

האם כוחו של הפוקימון גו ישמר לאורך זמן? ימים יגידו. יהיה מעניין גם להתבונן שוב בנתונים לאחר שיושק המשחק בכל רחבי העולם. נכון לעכשיו קדחת הפוקימון חזרה, לוהטת יותר מאי פעם. ואולם בניגוד לגרסאות קודמות, בסיבוב הנוכחי לא מדובר בסתם משחק, אלא בתופעה חברתית של ממש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.