Forbes Israel Logo
Around. צילום מסך מתוך האתר
Around. צילום מסך מתוך האתר

זום אאוט: Around ממציאה מחדש את סביבת העבודה ההיברידית

מנכ"ל חברת הסטארט-אפ Around דומיניק זיין רוצה לשמור על העובדים שלכם מרוכזים יותר בתוך זירת העתיד של המשרדים ההיברידיים. כך הוא עושה את זה

כאשר העובדים יחזרו למשרדים תידרש, עבור אלה שיגיעו למשרד ועבור אלה שיישארו בבית, דרך אחרת לתקשר עם חבריהם לצוות. תקשורת מועטה מדי גורמת להם להרגיש נחותים; שיחה רשמית מדי – לדוגמה שיחת זום קבועה – יכולה להתיש את כולם, אומר מנכ״ל Around דומיניק זיין.

זיין מכיר זאת מקרוב. השותף להקמת החברה בילה את רוב חייו באונליין, בעבודה על פרויקטים חובבניים ואפליקציות ברשת עם חברים בגרמניה, אנגליה וארה"ב כנער בפרוטוקול Internet Relay Chat) IRC), ולאחר מכן בהשקת M.dot, שירות לניהול נוכחות ניידת בעסקים קטנים, לפני שמיזם זה נמכר לחברת GoDaddy בשנת 2013. במהלך חמש השנים האחרונות הוא ושותפו לעסק, פאבל סרבייג'ו, יחד עם שותף שלישי, מאט זקוטני, חיפשו כיצד להפוך את התובנות האלה לדרך עבודה חדשה.

"תמיד מצאתי את עצמי במצבי עבודה מרחוק עם אותה קבוצת חברים מכל רחבי העולם", אומר זיין. "היינו שואלים את עצמנו 'מה למדנו מזה?' ואז בשנת 2016 התחלנו לחשוב, 'למה שלא נבנה משהו שגם נהנה להשתמש בו?'".

פחות רשמי

התוצאה הייתה: Around, חברת סטארט-אפ שמטרתה לעזור לחברות לתקשר בצורה שיתופית באמצעות שמע ווידאו בלי צורך בפגישות רשמיות, הנהוגות בעולם העבודה מהבית של היום. ב-Around, ראשם של המשתמשים מופיע בתור בועה מרחפת בכל פעם שקבוצת אנשים עובדת בו זמנית על אותו הדבר, בין אם זה על Google Doc או ערוץ ב-Slack. העובדים יכולים לחלוק מתנות ותגובות אמוג'י, או להשתמש בפילטרים של המצלמה כדי לשמור על אווירה קלילה, אומר זיין. בעוד שהאלגוריתם של המצלמה עוקב אחר תנועותיו של המשתמש כדי לשמור אותו ממורכז בכל עת, טכנולוגיית השמע מנקה את רעשי הרקע, הודות לתוכנת EchoTerminator הממתינה לרישום פטנט, שתמנע רעשי פידבק במידה ומספר רב של אנשים יעשה שימוש בווידאו בו זמנית באותו חדר, כך שאנשים יוכלו להתרכז טוב יותר בעבודתם.

מאז מגיפת הקורונה העולמית שגררה את סגירת המשרדים בשנה שעברה, פיתוח הטכנולוגיה של Around נהיה דחוף מתמיד. מהרגע שזיין הציע לפני שנה אפשרות "פחות מסורתית, פחות פורמלית, פחות ישירה", החברה פתחה מבחן בטא שהושק באפריל האחרון; החברה אומרת שמאז היא חוותה צמיחה שבועית של 30%. כעת, היא פותחת את בועת צילומי הראש שלה לעולם רחב יותר של משרדים, במבחן בטא שני שהושק היום. Around הודיעה על סיבוב הגיוס השקט הראשון שלה – שמעולם לא פורסם – והתקיים בקיץ שעבר עם חברת Wing Venture Capital בהשתתפות Forerunner Ventures ו-Slack Fund. גיוס הכספים הביא את Around לסך השקעה שנכון להיום עומד על 15.2 מיליון דולר.

"עייפות העבודה מרחוק"

בחברת Wing, משקיע חדש בשם זאק דוויט, מספר כי הגישה של Around יכולה להיות משב רוח מרענן בהתמודדות עם עייפות עולם הפגישות הווירטואלי ועם השאלה הקרבה כיצד פרויקטים יבוצעו בעוד שהצוותים מפוזרים בין משרדים ונשארים לעבוד מרחוק. לפי דוויט, Around לא מחפשת להחליף את Zoom אלא לפתור בעיה אחרת. "אני לא חושב שזו מתקפה ישירה על Zoom", אומר דוויט. "העניין האמיתי הוא סביב העבודה, והובלתה של Around בהחלט מאפשר לזה לעבוד". (בפרסום הרווחים של Zoom ביום שני האחרון, ציין מנכ"ל החברה אריק יואן כי עייפות העבודה מרחוק אכן קיימת והחברה לא תכננה לתקן הכל בעצמה).

ביציאתה של Around לעולם המשרדים, ציין זיין שהסטארט-אפ מתכנן לקבל השראה מחברת Zoom כמו גם משיתוף פעולה בולט נוסף עם חברת Slack. כמו Zoom, גם Around תשמור על מרחב חופשי ותאפשר ללא-משתמשים לקבל וגם להשתתף בפגישות; כמו ב-Slack, גם Around מתכננת להציע אפשרויות תשלום המבוססות על משתמשים ואפשרויות נוספות לפיתוחים בחודשים הבאים.

לכל אלה שנמאס להם מלראות את הפרצופים של כולם, המנכ"ל של Around מספר כי כלים לשמע בלבד עושים את דרכם אלינו גם כן. "אנשים באמת מעריכים ואוהבים את העובדה שזה לא נוכח בצורה בולטת ונעלם בעת שהם עובדים יחדיו", אומר זיין. "זה מאוד דיסקרטי ואנשים אוהבים את המשחקיות שבכך".

צילומים: Shutterstock, צילום מסך מתוך אתר Around.co

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן