חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

זו שדוהרת וזו שנבלמת: סין מול הודו. מי תשיג ראשונה את ארה"ב?

26 אנשים, או כשליש מרשימת הדמויות החזקות בעולם של פורבס הם מיליארדרים. רובם מגיעים מארצות הברית, שם השילוב של דמוקרטיה וקפיטליזם יוצר יזמים חזקים במיוחד. 8 מתוך הרשימה מגיעים מסין והודו, שתיים מהכלכלות הגדולות והדינאמיות ביותר בעולם, שתיהן צפויות לעבור את ארצות הברית בתמ"ג מצטבר בעשורים הקרובים.

אך, בהתאם לכוחה ומקומה המרכזי של הממשלה במדינות אלה (במיוחד בסין), רק 3 מתוך 8 האנשים החזקים הם מיליארדרים. רובין לי, העומד בראש מנוע החיפוש האינטרנטי הסיני באיידו, איל הנפט מוקש אמבני, וברון הפלדה לאקשמי מיטל. עובדה זו עומדת להשתנות בשנים הקרובות, כאשר חלק מהאנשים העשירים במדינות אלה יצברו הון נוסף, ויחזקו את שליטתם על 2.6 מיליארד התושבים החיים בהן.

כבר כעת אנחנו עדים לשינויים ענקיים בחלוקת העושר בסין. לפני עשור לא היו בסין מיליארדרים. במאי האחרון נכנסו לרשימת עשירי העולם של פורבס 122 מיליארדרים סינים חדשים – יותר מכל מדינה מחוץ לארה"ב.

לעומת זאת, להודו היו ברשימה האחרונה 55 נציגים, רק שניים יותר משהיו לה לפני המשבר הכלכלי. שני ההודים העשירים ביותר מתוכם היו זו השנה השישית ברציפות אמבני ומיטל. שניהם איבדו ביחד 51 מיליארד דולר מאז 2008. לעומתם, הסיני העשיר ביותר, וואנג ג'יאנלין שקבוצת וונדה שלו מחזיקה כעת בבתי הקולנוע של AMC, הגדיל את הונו ב-6.1 מיליארד דולר בשנה אחת בלבד.

מספר המיליארדרים החדשים ברשימת עשירי העולם של פורבס. סין מציגה את הקפיצה הגדולה ביותר.

בסכ"ה גדל ההון המשותף של עשירי סין ב-44% בשנה האחרונה והגיע ל-316 מיליארד דולר. לעומת זאת עשירי הודו הסתפקו בעליה של 3% בלבד בהונם בשנה החולפת והוא נעמד ב-259 מיליארד דולר.

המיליארדרים הסינים החדשים גם צעירים יותר מעמיתיהם ההודים. הגיל הממוצע של הנציגים הסינים ברשימת עשירי העולם של פורבס הוא 52, לעומת ההודים המבוגרים בממוצע בעשר שנים. 45 מתוך 122 המיליארדרים הסינים בני פחות מ-50, לעומת 12 הודים בלבד.

תחזית צמיחת התמ"ג (GDP) של ארה"ב, סין והודו. סין מתחזקת, הודו נחלשת.

לפי כל הפרמטרים, קרב היום בו שתי המעצמות ישיגו את ארצות הברית במספר המיליארדרים ואפילו במדד התוצר המקומי הגולמי, אך אם עד לפני כעשור היה נדמה שידה של הודו על העליונה, היום ברור לחלוטין שסין השאירה את שכנתה הרחק מאחור בשעטתה קדימה אל עבר ארצות הברית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן