Forbes Israel Logo

זירת הקרב החדשה בין מיקרוסופט לגוגל: בתי הספר

היריבות בין מיקרוסופט וגוגל הולכת והופכת לקטטה בחצר בית הספר: מיקרוסופט פתחה היום חזית חדשה מול ענקית החיפוש בניסיון להדביק את הפער בין מנוע החיפוש שלה, בינג, לבין מנוע החיפוש מספר אחת בעולם.

במסגרת תכנית שתיקרא "בינג לבתי הספר", תלמידים מבתי הספר שישתתפו בה, לא יראו פרסומות או תכנים אחרים למבוגרים כאשר יבצעו חיפוש באינטרנט. מיקרוסופט חתמה כבר עם מספר בתי ספר בארה"ב, תוך שהיא מנסה להציג את בינג כאלטרנטיבה ראויה בתקופה של דאגה הולכת וגוברת בקרב הציבור ממעקב אחר כל מהלך של המשתמשים בניסיון להתאים להם פרסומות.

סטפן וייץ, סמנכ"ל לענייני חיפוש במיקרוסופט, אמר כי התכנית תסייע לחשוף את המשתמשים הצעירים למוצרי החברה. "אנו מקווים לחשוף את האיכות של בינג בפני מורים ותלמידים וגם בפני הוריהם, וברגע שהם יראו כמה הוא טוב – אנחנו מקווים לראות שימוש מוגבר בו גם מחוץ לכתלי בתי הספר", אמר וייץ.


צילום: רויטרס

בינג, עם 18% מנתח שוק החיפוש, משתרכת כבר זמן רב אחרי גוגל, שנהנית מ-67% מהשוק למרות מאמציה האגרסיביים לסגור את הפער. המהלך של מיקרוסופט מהווה אולי סימן לכך שחברות הטכנולוגיה מתמקדות כעת בשוק החינוך, כדרך להגיע לילדים, על מנת שיהפכו לדור הבא של הצרכנים.

הקמפיין החדש של בינג, הממוקד כביכול בהקשר לחששות בנושאי פרטיות, הוא חלק ממסע שיווק נרחב נגד גוגל, המנוהל בניצוחו של צוות יועצים פוליטיים, כולל מארק פן, אשר יעץ במשך זמן רב לביל ולהילרי קלינטון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.