Forbes Israel Logo

חבל על כל טיפה: המיזם הישראלי שרוצה להשתלט על שוק המים העולמי

התפוצצות צינור, דליפה חמורה, ברז דולף ועוד ועוד: משק המים בבתים ובעסקים סובל מתקלות ובעיות אשר גורמות לרוב לבזבוז של מים רבים, להרס ציוד – ולאובדן כסף. הרבה כסף. על פי נתוני חברות הביטוח בארץ, עלות נזקי המים במדינת ישראל נאמדת ב-300,000,000 שקל בכל שנה, והנתון מטפס ב-14% מדי שנה (כנראה עקב התיישנות המבנים והתשתיות).

כעת, החברה הישראלית Aqua Rimat החלה לשווק טכנולוגיה חדשה תחת השם alliGATER, בשאיפה להגיע למשקי מים פרטיים ועסקיים בכל העולם – ולמנוע את הדליפה הבאה. מדובר בטכנולוגיה אשר מורכבת על ברז המים הראשי של המבנה ומתממשקת למערכות שונות דוגמת חיישני תנועה, מערכות אבטחה שונות ועוד. המערכת למעשה יודעת לזהות כשהמבנה נותר בלתי מאויש – אז היא סוגרת את ברז המים הראשי, ומונעת אפשרות של דליפה כשאין איש בבניין.

בנוסף, המערכת יודעת לזהות מקרים של דליפת מים בכמות גדולה, אז היא מעדכנת את המשתמש באופן אוטומטי באמצעות אפליקציה מיוחדת. המשתמש עצמו יכול אפילו לסגור את הברז הראשי באמצעות הסמארטפון – ובכך למנוע את המשך הדליפה והחמרת הנזקים.

"המערכת מהווה יריית פתיחה לשינוי האופן בו מנוהלים מים בנקודות הקצה" אומר מנכ"ל החברה אלון גל, אשר שירת עד לאחרונה כנספח הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל בארה"ב. "את המהפכה בארץ ובעולם הולכת להוביל Aqua-Rimat. אנו מתכוונים להעניק לצרכן ראש שקט מנזקי מים וחסכון מהוצאות מים מיותרות, כמו גם חסכון משמעותי לחברות הביטוח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן