Forbes Israel Logo

חברות הסטארט-אפ המבטיחות שישנו את המציאות במזרח התיכון

עבור רבים, מצטייר המזרח התיכון כאיזור שאינו מתאים ליזמות. אולם בשנים האחרונות הוא מייצר דווקא יותר ויותר סטארטאפיסטים ומהנדסים, שמקימים חברות אשר עשויות לשנות את חייהם של רבים במזרח התיכון ובעולם כולו. הנה כמה מהן שכדאי לכם להכיר.

www.instabeat.me

חומרה חדשנית "מולבשת" על גבי משקפי שחיה ומספקת נתונים אודות קצב פעימות הלב, המרחק שגומע השחיין ומספר הקלוריות שהוא שורף. השחיין יכול להוריד לאחר מכן את הנתונים למחשב שאמצעות כבל USB ולנתח אותם. החומרה מציעה לשחיין מידע שזמין כבר שנים רבות עבור אצנים, למשל, ומציבה את לבנון על מפת הטארטאפים. החברה נוסדה בשנת 2011 על ידי חובייקה הינד, שחיינית תחרותית אשר עשתה הסבה להנדסה. ניתן להזמין את המוצר דרך אתר האינטרנט שלה.

צילום: מתוך אתר החברה

www.recyclobekia.com

חברה מצרית ירוקה זו אוספת חלקים חשמליים מהם נפטרו בעלי עסקים, ומוכרת אותם מחדש לקונים מקומיים ובינלאומיים. עם מימון של 1,000 דולר בלבד בתחילת הדרך, בנה צוות של 20 סטודנטים את החברה מפרברי מצרים ועד למשרדים בקהיר. RecycloBekia התחילה את דרכה באמצעות תכנית שפועלת כדי לחנוך סטודנטים יזמים בכל רחבי הארץ.

www.instabug.comIt

לקבל משוב על אפליקציה עלולה להיות משימה קשה, אולם חברת הסאטרט אפ הזו תספק לך דיווח אודות שגיאות בתוך פחות מדקה.


צילום: מתוך אתר החברה

www.solarist.co

חברה זו שמה לה למטרה לפתור את בעיית המים של המזרח התיכון על ידי טיהור מי מלח באמצעות אנרגיה סולרית. לשם כך, יצרה מתקן התפלת מים סולרי זול ונייד. החברה נוסדה בקהיר באביב 2013.


צילום: מתוף דף הפייסבוק של החברה

www.wallyapp.me

אפליקצייה פיננסית זו הושקה באופן רשמי רק השנה וכבר צברה יותר מ-100 אלף משתמשים. היא מאפשר למשתמשיה לתכנן את הוצאותיהם, כמו גם לסרוק קבלות עבור תשלומים.

www.nafham.com

אתר למידה מקוונת זה הוקם בידי אחמד אלף, מוחמד חביב ומוסטפה פרחאת, על מנת להקל על הנטל של השיעורים הפרטיים אשר עולה למשפחות המצריות מעל 2 מיליארד דולר בשנה. האתר מאחסן יותר מ-8,000 קטעי וידאו חינמיים, כל אחד באורך 20-5 דקות, אשר משלימים את תכנית הלימוד המצרית.


צילום: מתוך אתר החברה

www.goodgate.org

מוסלמים נדרשים לתרום לצדקה כחלק מחמשת עמודי התווך של האסלאם. גודגייט עוזרת להם לעשות זאת על ידי חיבור התורמים לגופים הנזקקים, במטרה להביא לשקיפות בפילנטרופיה האיזורית.

www.jamalon.com

מאז השקתה ב-2010, חנות ספרים מקוונת זו מציעה כיום למכירה יותר מ-9 מיליון כותרים בערבית ובאנגלית. בעוד משלוח מאמזון לאיזור המזרח התיכון עלול לקחת בין שבועיים לחודש Jamalon יכולה לעשות זאת בשלושה ימים בלבד באמצעות רשת של מחסנים מקומיים ובסיס ירדן.

www.ekshef.com

במצרים מתבצעים מדי חודש יותר מ-500 אלף חיפושי רופא בגוגל. Ekshef מדרגת את הרופאים ומאפשר למשתמשיה לקבוע תור באופן מקוון.

צילום: מתוך אתר החברה

www.souktel.org

חברה שנוסדה בשנת 2006, ומהווה שירות מבוסס טלפונים ניידים אשר מחברת בין אנשים למודעות דרושים באמצעות הודעות SMS וכנ"ל בין סוכנויות סיוע לנזקקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.