Forbes Israel Logo

חברת החשמל: היום צפויה צריכת שיא של מעל 11 אלף מגה וואט

חברת החשמל נערכת לצריכת שיא של חשמל היום בשל גל החום הכבד. על פי נתונים שמסרה החברה, היום צפוי ההפרש בין כמות הצריכה לייצור להגיע ל-700 מגה וואט, כ-8% מכושר הייצור. על פי ההערכות צריכת החשמל היום תגיע למעל 11 אלף מגה וואט חשמל.

אולם, למרות כמויות הצריכה הגדולות, בחברת החשמל לא מודאגים. מנכ"ל החברה, אלי גליקמן אמר בראיון לגלי צה"ל הבוקר כי "לפי מה שהנתונים נראים, נעמוד עם רזרבות טובות יותר מביום חמישי, ולא יהיו הפסקות חשמל יזומות".

בסוף השבוע אירעו מספר תקלות בשתי תחנות הכוח של החברה, באשקלון ובחדרה, מה שגרם לפגיעה משמעותית בכושר הייצור. תקלות אלה מצטרפות לתקלה בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון ביום חמישי אשר הורידו גם הם את כושר הייצור והביאו את החברה להכריז על "מצב כתום", מצב כוננות בינוני. באותו יום אירעה גם הפרעה במתח גבוה בתל אביב שגרמה למספר הפסקות חשמל בצפון העיר.

בהמשך לכוננות חברת החשמל, תקיים היום ועדת הכלכלה של הכנסת דיון מיוחד במצב משק החשמל. על פי ועדת הכלכלה, לישיבה יוזמנו שר האנרגיה והמים ושר האוצר. יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן אמר כי "אזרחי ישראל טרם הצליחו לעכל את יוקר מחיר החשמל, וכבר צריכים להתמודד עם גזירה קשה יותר והיא ניתוק יזום של הזרם, שכן החשמל היקר ביותר הוא החשמל שאינו זמין כשהצרכן צריך אותו".

מחברת החשמל נמסר כי ההערכות לגל החום נעשית על ידי הפעלת כל צי יחידות הייצור שברשותה, ע"י הפעלת הסדרים להורדת הביקוש במשק ובסיוע יצרנים פרטיים. במקרה של ביקושים גבוהים מההיצע ועל מנת לייצב את מערכת החשמל ולמנוע הפסקות חשמל נרחבות, תיאלץ החברה לנהל את המחסור ולהפסיק קווי חשמל לסירוגין, בכל רחבי הארץ. הפסקות החשמל יארכו כשעה, תהיינה מקומיות בלבד ותחולקנה בין כל לקוחות החברה.

בנוסף מבקשת החברה מהציבור להסיט את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות שיא הביקוש, בצהריים ואחרי הצהריים לשעות הבוקר המוקדמות והערב המאוחרות. כמו כן, ממליצה החברה לוודא שהגיבוי למכשירים חיוניים תקין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.