Forbes Israel Logo

חברת המחקר נילסן תקים בישראל חממה לתמיכה בסטארט אפים

חמש חממות טכנולוגיות, מתוכן שלוש חדשות, נבחרו על ידי משרד התמ"ת להפעלת תוכנית החממות בשמונה השנים הקרובות – כך הודיע היום משרד המדען הראשי. החממות הטכנולוגיות מקבלות מימון מן המשרד ומטרתן לתמוך בחברות סטארט אפ בשלביהן המוקדמים.

הסבב הראשון של המכר הסתיים בבחירת טרהלאב ונצ'רס, אנג'י טי ויסי 2012, נילסן אינובייט פאנד, אינסנטיב 2 מנג'מנט ואינקוביט יזמות טכנולוגית. במשרד התמ"ת מציינים כי טרהלאב ונצ'רס ואנג'י טי ויסי 2012 נבחרו להפעיל חממות טכנולוגיות בישובים הממוקמים באזור עדיפות לאומית במחוז הצפון. טרהלאב תתמקד בהשקעות בתחום הקלינטק ותמקם את החממה ביקנעם עילית, ואנג'י טי ויסי 2012 תמשיך להפעיל את החממה בנצרת. חממה זו תתמקד בהשקעות בתחומי המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה.

נילסן נבחרה להפעיל חממה טכנולוגית בחיפה ותתמקד בהשקעות בתחום טכנולוגיות מידע. נילסן העולמית היא חברה מובילה בעולם בתחום המחקר, המידע וניתוח שווקים, עם היקף מכירות של מיליארדי דולרים ועשרות אלפי עובדים.

אינסנטיב 2 מנג'מנט תקים חממה טכנולוגית באזור יהודה ושומרון. חממת אינסנטיב תתמקד בהשקעות בתחומי המכשור הרפואי והתוכנה ותמשיך לפעול באריאל. אינקוביט יזמות טכנולוגית, שנמצאת בבעלות אלביט מערכות, תפעיל את החממה בבאר שבע ותתמקד בהשקעות בתחומי האלקטרוניקה ומערכות המידע. 

תוכנית החממות הטכנולוגיות מופעלת משנת 1991 ומטרתה העיקרית היא לעודד יזמות טכנולוגית על ידי יצירת מערך סיוע שיאפשר הפיכת רעיונות טכנולוגיים חדשניים, הנמצאים בשלביהם הראשונים, לחברות הזנק. מיזם המתקבל לחממה נקלט לתקופה של שנתיים ומקבל מימון ממשלתי בסך של 1.7 מיליון שקל (או 2.5 מיליון שקל בחממת פריפריה), המהווה 85% מהתקציב המאושר, כאשר יתרת התקציב (המימון המשלים) מושקע על ידי הזכיין.

ממשרד התמ"ת נמסר כי "מתוך הכרה כי התקציב לעתים קרובות אינו מספיק למיזם להגיע לשלבים מתקדמים בהם יוכל לגייס כסף מהשוק הפרטי, הוחלט להגדיל את התקציב של מיזמים מתחום מדעי החיים ב-500 אלף שקל ולמיזם מתחום הביוטכנולוגיה במיליון שקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן