Forbes Israel Logo

חברת eBay רוכשת את הסטארטאפ הישראלי SalesPredict‎

חברת eBay הודיעה הערב על רכישת SalesPredict הישראלית המאתרת תבניות ודפוסים לפיהם ניתן לחזות אירועים, התנהגות צרכנית, העדפות קנייה ושיפור שיעורי המרה בתהליכי קנייה. סכום הרכישה לא פורסם אך מוערך בין 20 ל-30 מיליון דולרים.

כדור הבדולח של מחלקת המכירות

SalesPredict, שנחשפה על הבמה בכנס Geektime Conference 2015, הוקמה על ידי רדינסקי (שנכללה לאחרונה ברשימת הצעירים המבטיחים של פורבס ישראל) וזכאי-אור ב-2012, פיתחה אפליקציית B2B הנמצאת ב-App Exchange (חנות האפליקציות של Salesforce) ומאפשרת ללקוח לזכות בתובנות על העסקאות הפוטנציאליות הנמצאות במערכת, על ידי תיעדוף חכם של העסקאות אשר הסתברות הביצוע שלהן גבוהה יותר, זאת תוך שימוש בהתקנה פשוטה הלוקחת פחות מ-15 דקות ואינה דורשת התאמה נוספת. המערכת שפיתחה החברה נמצאת כבר עכשיו בשלב הבטא בקרב לקוחות פרטיים בארצות הברית.

האפליקציה בוחנת עסקאות שבוצעו, גם אם הצליחו או נכשלו באמצע, מוסיפה נתונים מרשתות חברתיות, מבצעת ניתוח קונטקסטואלי של אתרי אינטרנט ומקורות מידע חינמיים ובתשלום ולאחר מכן מפעילה אלגוריתם Predictive Analytics ו-Data Mining אשר יודעים להבין את הגורמים המשפיעים על כל מכירה מוצלחת של הלקוח. כך, נוצרים חוקים אשר מעניקים Score על כל הזדמנות עסקית פוטנציאלית, כאשר ה-Score הזה מגיע ישירות לאיש המכירות. בהתאם ל-Score, איש המכירות יכול לבצע את התעדוף של העסקאות הפוטנציאליות הנמצאות במערכת.


רדינסקי | צילום: מיקרוסופט

המתחרות העיקריות של SalesPredict הן אפליקציות כמו Lattice Engines ו-Infer, אך ההבדל העיקרי ביניהן הוא עצם העובדה שהאפליקציות הללו יקרות ודורשות בנוסף למודל התשלום על השירות גם תשלום לאיש צוות שיטמיע את המערכת בתוך הארגון, בעוד היישום של SalesPredict נעשה באופן אוטומטי. בכך, המערכת הופכת להיות רלוונטית ביותר עבור חברות שלא רוצות להשקיע זמן ארוך בהגדרה של מערכות ומעדיפות פתרון אוטומטי. המודל העסקי של החברה שקוף, ומבוסס על תשלום חודשי של 100 דולרים עבור כל איש מכירות המשתמש באפליקציה.

מאז הקמת החברה ב-2012, הספיקה החברה לגייס כ-5 מיליון דולרים בשני סבבי השקעה ממשקיעים כגון קרן ההון סיכון פיטנגו, קבוצת האנג'לים Afterdox ומנוע החיפוש הרוסי Yandex.

לאחר הרכישה, צפויים SalesPredict להצטרף לחטיבת הנתונים המובנים (Structured Data) של eBay ולהצטרף למרכז הפיתוח של החבר הבנתניה. ירון זכאי-אור, מייסד-שותף ומנכ"ל SalesPredict ישמש כמנהל המוצר והטכנולוגיה וקירה רדינסקי, מייסדת-שותפה וסמנכ"ל טכנולוגיות SalesPredict, תשמש כדירקטורית מדע-נתונים ומדענית ראשית ב- eBay ישראל.

פעילות חטיבת הנתונים המובנים ב-eBay כוללת שלוש יוזמות עיקריות: איסוף הנתונים; עיבוד והעשרת נתונים; ויצירת חוויות מוצרים. SalesPredict תתרום לשלב עיבוד והעשרת הנתונים ובמיוחד לתובנות הנוגעות למלאי המוצרים.

"המומחיות המעמיקה של SalesPredict באנליטיקה חיזויית (Predictive Analytics) ולמידת מכונה תתרום לפעילות חטיבת הנתונים המובנים ב- eBay. עבור הקונים שלנו, היא תסייע להבין טוב יותר את מאפייני בידול המחירים של מוצרינו ועבור המוכרים שלנו, היא תסייע לנו ליצור את המודלים החיזויים המסוגלים להגדיר את הסבירות של מכירת מוצר נתון במחיר נתון על פני זמן" מסביר עמית מניפז, סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת הנתונים המובנים ב-eBay.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים

נחת בישראל: רחפן ה-Phantom 4 של DJI הושק בישראל

פרוייקט תעופה חדש מציג הכלאה בין מטוס לרכבת

לשיחות הסודיות שלכם: פייסבוק בוחנת פיצ'ר הודעות מוצפנות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.