Forbes Israel Logo

חג מולד אדום בבורסות וול סטריט; פייסבוק טיפסה ב-2.6%

הבורסה בוול סטריט ננעלה בירידות שערים כאשר ננעלה מוקדם מהרגיל בעקבות חג המולד במוקד המסחר המשיכה לעמוד סוגיית הצוק הפיסקלי כאשר הכלכלה האמריקאית נמצאת במרחק של שבע ימים לפני נפילה מהמצוק.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.4% מדד ה-S&P 500 השיל 0.2% מערכו ואילו מדד הנאסד"ק נחלש בכ-0.3%.

כאמור, ארצות הברית מתקרב בצעדי ענק אל עבר המצוק הפיסקלי. אותן שורות של קיצוצים רוחביים בתקציב וביטול הטבות המס בסך 607 מיליארד דולר יחולו באופן אוטומטי ב-1 לינואר של השנה האזרחית החדשה ויגררו גם את הכלכלה העולמית למערבולת.

בסוף השבוע הגיש יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני גון ביינר את הצעתו השנייה אך זאת נדחתה דווקא על ידי חברי מפלגתו שלא הסכימו לאשר את תוספת המס על בעלי הכנסה גבוהה – מעל למיליון דולר בשנה. אבומה מנגד מעוניין להעלות את המס לאלו שהכנסתם היא 250 אלף דולר בשנה ומעלה, כך שהצדדים עדיין רחוקים מפתרון.

צילום: רויטרס

הכישלון גרר את וול סטריט לסגור את שבוע המסחר בירידות של כ-1% ובמהלך השבוע צפוי ביינר להגיע עם הצעה חדשה שאולי ותהיה הניסיון האחרון להגיע לפשרה לפני שכלכלת המדינה תיפול מהצוק.

פייסבוק ממשיכה לחפש דרכים חדשות לשפר את המודל העיסקי שלה – הרשת החברתית בוחנת בימים אלו גביית תשלום עבור שליחת הודעות פרטיות ל-Inbox של משתמשים שאינם במעגל החברים של המשתמש כך שהודעות אלו לא יגיעו ל-Other. החברה תנסה את האופציה הזו בשלב הראשון עם מספר מסוים של משתמשים לפני שתבחר את צעדיה להמשך. מניית החברה עלתה ב-2.6% המסחר היום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן