Forbes Israel Logo

חדשות טובות לגבעות: בג"צ הותיר את תקנות הנפט על כנן

פרויקט חיפוש הנפט בחבל עדולם אינו מזיק לבריאות הציבור, כך קבע היום בג"צ. השופטים דחו את טענות אגרון אדם טבע ודין על כך שנהלי החיפוש הנוכחיים מזיקים לציבור ובכך הותיר על כנן את תקנות הנפט של משרד האנרגיה. 

התקנות המדוברות מסדירות את הליך מתן ההיתר לביצוע קידוחי אקספלורציה למציאת נפט וגז. התקנות קובעות כי פעילות חיפושי נפט תעשה בכפוף להליך תכנון בנייה רגיל או בהתאם להוראות משרד האנרגיה. על פי תקנות אלה את ההיתר לביצוע הקידוח מעניקות וועדות התכנון המחוזיות לתכנון ובנייה.

באדם טבע ודין טענו כי הוועדות המחוזיות פועלות מטעם חוק תכנון ובנייה אשר עקרונותיו לא מתאימים לכל פרויקט קיים, כאשר חלק מהם, כמו חבל עדולם נמצאים במקומות רגישים מבחינה סביבתית. הארגון דרש שכל מקרה ייבחן בנפרד. כמו כן טען הארגון כי יש להנהיג תקנות מיוחדות ושונות לעניין חיפושי נפט משום שאישור פעילות חיפושים בנוהל הרגיל עלולה לפגוע בבריאות הציבור.

צילום: רויטרס

שופטי בג"צ נשיא העליון אשר גרוניס, חנן מלצר ואורי שוהם קבעו היום כי "אין מקום להתערב בתקנות בכפוף לכך שלעניין הפרשנות שלהן יכללו הדברים שתגובת המשיבים לתקנות וכן המצויין בתגובת המדינה".

בתגובה לחלטת בית המשפט נמסר ממשרד האנרגיה:"בג"צ החליט שלא להתערב בתקנות הנפט (הרשאה לסטייה מהוראות חוק התכנון והבנייה -תשע"ב 2012) וכי הן תפורשנה בהתאם לעמדת המדינה, כפי שהוצגה בבית המשפט. התקנות הותקנו על ידי משרד האנרגיה והמים ומסדירות את ההליך התכנוני לשלב חיפושי הנפט ומטרתן לבסס תעשיה מתקדמת וברת קיימא הפועלת בהתאם לסטנדרטים גבוהים המקובלים בעולם המערבי".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן