Forbes Israel Logo

חדשנות חברתית: כנס Forbes Under 30 מגיע לירושלים

מוניקה לווינסקי פתחה הבוקר פאנל בריונות ברשת בכנס Under 30 הבינלאומי שהגיע ביומו הרביעי לירושלים. השאלה שנידונה בפאנל היא "איך אנשים שיש להם השקפות עולם שונות יכולים ליצור דיאלוג?". לוינסקי הסבירה כי היא החלה לעסוק בבריונות בעקבות החוויות שעברה בשנות ה-90 כאשר התפרסמה בעקבות פרשת מין עם נשיא ארצות הברית אז, ביל קלינטון. לווינסקי תיארה גם מקרים בהם הוביל דיאלוג אלים ברשת להחלטה של אנשים לנטול את חייהם. בפאנל השתתפו גם מוריה רוזנברג מ-YaLa ומוחמד נאסראדין מהארגון "זרעים של שלום". את היום שעוסק בשינוי חברתי וחדשנות בנושאים חברתיים, פתח דיון בהיפהופ כתנועה חברתית שהתקיים במוזיאון ישראל.

בהמשך, קיים עורך מגזין פורבס האמריקאי, רנדל ליין, שיחה עם הוא איש העסקים סר רונלד כהן שמעודד יזמות חברתית. "כאשר נושאים חברתיים ישתפרו, גם נושאים כלכליים ישתפרו", אמר כהן שיצר אגרת חוב חברתית לאסירים. כיום בעולם ישנן 69 אגרות חוב חברתיות בנושאים שונים, ובישראל הושקה לאחרונה אג"ח חברתית ראשונה למניעת סוכרת. ״רצינו לעשות משהו שבאמת ישנה חיים של אנשים, לא רק לעשות כסף״, אמר.

כהן וליין בכנס. "לעשות משהו שבאמת ישנה חיים של אנשים"

כהן, שנולד במצרים, מספר שעזב את המדינה יחד עם משפחתו כשהיה בן 11 ללא כלום, והיה לו מספיק מזל כדי להגיע לבריטניה. שם לא היה הבדל בין יהודים, ערבים ונוצרים. ״הדברים הדומים ביניהם הם הרבה יותר ממה שכל אחד יכול לצפות״, תיאר כהן. ״נושאים פוליטיים הם מורכבים ואני לא הולך לדבר על זה, אבל אתם יכולים ליצור קשרים שיעשו שינוי״. לגבי שיתוף פעולה, אמר לצעירים: "בואו נפעל יחד בשביל לשפר חיים של אנשים – וההסכמה (בין שני הצדדים) תבוא בעקבות זאת".

ליצור גשרים בין תחומים שונים

בהמשך היום, בארגון Jerusalem Venture Partners, התחלקו הצעירים לשלוש קבוצות: טכנולוגיה, חינוך ותרבות, ובכל אחת מהן דנו בשאלה כיצד ניתן ליצור גשרים וחיבורים דרך חדשנות בכל אחד מהתחומים?

בתחום הטכנולוגיה, הצעירים עברו בין מעגלי דיון בנושאים שונים כמו אבטחת סייבר, אופנה, ספורט, ערים חכמות והאינטרנט של הדברים. את מעגל הספורט הנחה טניסאי העבר אנדי רם שעוסק היום ביזמות. ״עברתי הרבה במהלך הקריירה שלי, אנשים אמרו לי שלא אצליח״, סיפר. אחרי שפרש מטניס, הקים רם את pulse play, חברת סטארט-אפ שמציעה צמיד טניס חכם שירשום את התוצאה, יכריז עליה בקול ויפגיש בין שחקנים שונים ברמות דומות. על המשתתפים במעגלים היה לחשוב על רעיונות שיאפשרו לשלב את בין התחומים השונים.


אנדי רם: "אנשים אמרו לי שלא אצליח"

מוקדם יותר השבוע התכנסו חברי הועידה במתחם התחנה בתל אביב, שם דנו בעיקר בנושאי השקעה ויזמות. איש העסקים טדי שגיא, אשר משקיע לא מעט בסטארט-אפים ישראלים צעירים, נשא דברים בפני הצעירים. הוא ציין כי זהו ״עונג גדול להיות פה בתור אדם שנושם הייטק" והוסיף כי, "כולם אוהבים ללכלך על הדור שלכם, ולהגיד שאתם עצלנים. אני חושב אחרת, אני פוגש בכל יום אנשים מוכשרים, שיודעים לחדש ולא מפחדים משינוי. אנשים שפעלו וימשיכו לפעול כדי לשנות את המציאות. עצתי היא להמשיך לחשוב על רעיונות והמצאות חדשים״.

גם הנשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, לקח חלק בכנס. הוא אמנם עבר זה מכבר את הגיל שהיה מכניס אותו לרשימה, אבל מחזיק בניסיון חיים שיכול ללמד דבר או שניים את מאות הצעירים המבטיחים המשתתפים בכנס, שהגיעו אליו מ-40 מדינות שונות. פרס ציין שלאורך ההיסטוריה היו פעמים רבות בהן כוח לא הצליח לשנות את העולם, אבל ״חדשנות עושה את העולם טוב יותר״. ״שמרו על סקרנות ודמיון״, קרא הנשיא לשעבר, שזכה בתואר כבוד כ״צעיר מבטיח מתחת לגיל 30״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.