Forbes Israel Logo

חדש על המדפים: "הפקיד" – סיפור חייו של צבי דינשטיין

סיפורו של אחד מעובדי הציבור החזקים בשנותיה הראשונות של המדינה, מפי בתו, העיתונאית לשעבר והעורכת הראשונה של פורבס ישראל, גילי דינשטיין

ספר חדש, "הפקיד", בהוצאת כנרת זמורה, מספר את סיפורו של צבי דינשטיין, שהניע במשך שנים את גלגלי הביטחון, הכלכלה והאנרגיה של מדינת ישראל.

הסופרת, בתו, גילי דינשטיין, משחזרת בביוגרפיה של אביה את רוח העשייה של פקידי הציבור בעשורים הראשונים לקיומה של מדינת ישראל. "ודווקא היום, כשמעמדם של פקידי הציבור ושומרי הסף, נמצא בירידה מתמדת, מעניין לחזור ולראות איזה תפקיד מרכזי וחשוב מילאו הפקידים, משרתי הציבור שאינם פוליטיקאים, אלא אנשי מקצוע, בהקמתה של מדינת ישראל ובביסוסם של המשק, מערכת הביטחון ועוד".

קורות חייו של צבי דינשטיין, (2012-1926) הם סיפורו של איש אחד ודרכו של הדור שהקים את המדינה ונאבק להפוך אותה מהאנדרדוג האזורי למעצמה הגדולה במזרח התיכון.

הפקיד מביא באופן קולח וגלוי־לב את סיפורו המרתק, האישי והמקצועי. הוא גם משקף, את רוח הימים שבהם נבנתה המדינה והתפתח המשק הישראלי כמעט יש מאין — לפעמים באומץ מעורר השראה ולעתים ב"קיצורי דרך" מסמרי שיער.

כותרת הספר "הפקיד" רחוקה מלשקף את העוצמה שריכז האיש שעליו נכתב. צבי דינשטיין היה הפקידות הממשלתית הישראלית בכל עוצמתה: הוא היה הממונה על רשות ההשקעות ובניית המשק; סגן שר הביטחון של לוי אשכול; סגן שר האוצר תחת פנחס ספיר; והאחראי לכל משק האנרגיה, מהצבת קו צינור הנפט מאירן לאילת ועד הכור בדימונה; נדמה שהיה בכל צומת אפשרי ושבמשך שנים ארוכות כלום לא זז במשק הישראלי בלעדיו.

גילי דינשטיין, בתו של צבי דינשטיין, היתה עיתונאית במשך שנים ארוכות. היא כיהנה כעורכת המוספים הכלכליים של מעריב, כסופרת מעריב בלונדון וכמייסדת והעורכת הראשית של פורבס ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן