Forbes Israel Logo
Yaniv Vardi Headshot_Photo credit-Keren Mazor
יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי | צילום: קרן מזור

חד קרן חדש: קלארוטי מדווחת על גיוס ענק; מקפיץ אותה לשווי של כמיליארד דולר

הסטארט-אפ שהוקם ב-2015 ומתמקד בסייבר תעשייתי גייס 140 מיליון דולר בסבב D. בין לקוחותיו ענקיות כמו פייזר, קוקה קולה ו-GM

סטארט-אפ הסייבר התעשייתי, קלארוטי, המפתח פתרונות אבטחה לרשתות תעשייתיות, הודיע היום על השלמת גיוס גדול של 140 מיליון דולר בסבב D – אשר מביא את סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה ל-235 מיליון דולר. אף על פי שהערכת השווי המדויקת על פיה נערך הגיוס לא פורסמה על ידי החברה,  ל׳פורבס-ישראל׳ נודע כי ההערכה בוצעה על פי שווי של כמיליארד דולר, מה שמסמן עוד יוניקורן ישראלי שהוליד ענף הסייבר הרותח.

סבב הגיוס הנוכחי הובל במשותף על ידי קרן הצמיחה Century II של Bessemer Venture Partners, ו-40 North, זרוע ההשקעות של Standard Industries – ענקית התעשייה הגלובלית. מלבד משקיעים אלו השתתפו בסבב הגיוס גם LG וקרן ההשקעות ISQ Global InfraTech Fund של I Squared Capital. לצד משקיעים קיימים שליוו את קלארוטי בסבבים קודמים – כולל Team8 והלקוחות והשותפים הוותיקים שלה Rockwell Automation, Siemens ו-Schneider Electric.

"המשימה שלנו היא לאפשר נראות, המשכיות עסקית ועמידות לארגונים בכל מגזרי התעשייה״, מסר יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי, ״ זאת בעזרת הפתרונות המקיפים ביותר שמגינים ביעילות על כל המכשירים וההתקנים של אתרי תעשייה המחוברים לרשת. ההשקעה החדשה, בהשתתפות הקרנות והארגונים המובילים בעולם, מספקת את הדלק הדרוש לנו כדי להמריא על בסיס אסטרטגיית המוצרים המוכחת שלנו בשוק צומח במהירות, עם צוות הנהלה ברמה עולמית ורשת שותפים חזקה", ציין ורדי, אשר מונה למנכ״ל חברת הסייבר ביולי אשתקד.

קלארוטי המציגה תחת ניהולו צמיחה חזקה, גייסה השנה 80 עובדים חדשים ברחבי העולם ומתכננת להגדיל את מצבת העובדים ב-50% נוספים עד סוף 2021. החברה צופה בנוסף צמיחה שנתית של 133% בהכנסות חדשות (new ARR) ומדווחת על גידול במספר הלקוחות החדשים בשנה, לצד שמירה על 100% מהלקוחות הקיימים. בין לקוחות החברה ניתן למנות כמה מענקיות התעשייה העולמיות ביניהן: General Motors, Pfizer, Siemens, Rockwell Automation, BHP ו- Coca-Cola.

לצד ורדי, משמשים בהנהלה הבכירה גם שלושת מייסדי החברה אמיר זילברשטיין, גלינה אנטובה ובני פורת, שהקימו את קלאורטי ב-2015. כיום מכהן זילברשטיין כיו״ר החברה, אנטובה היא סמנכ״לית הפיתוח העסקי ופורת הוא סמנכ״ל הטכנולוגיות.

נזק גדל והולך

קלארוטי רוכבת על הגל שצובר תאוצה מהירה בשנים האחרונות ופועלת בתחום שנותר מעט מתחת לרדאר. על פי ההערכות משנת 2020 נרשמה עלייה מובהקת בתדירות ובהיקף הנזק של מתקפות סייבר אשר כוונו נגד ארגונים גלובליים חשובים, הנמצאים בבסיס התשתית הקריטית של שרשרת האספקה העולמית – אלו מהווים לקוחות היעד הטבעיים לפתרונות אותם מציעה חברת הסייבר הישראלית.

הנזק הכספי אשר נגרם בעקבות אירועי תקיפה בסייבר התעשייתי, אותו מבקשות חברות כמו קלארוטי למנוע בזכות פתרונות האבטחה שפיתחו, נאמד במאות מיליארדי דולרים. על פי Cybersecurity Ventures, הנזק ממתקפות כופרה צפוי להגיע עד שנת 2031 ל-265 מיליארד דולר, לעומת 20 מיליארד דולר בלבד ב-2021.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן