Forbes Israel Logo

חוזרים לשלם על הודעות: וואטסאפ תתחיל לגבות דמי שימוש

אפליקציית המסרים הפופולארית, Whatsapp, הודיעה היום (ב') כי היא עתידה להציג מנויים בתשלום שנתי לשירות, גם עבור גרסאת ה-iOS של האפליקציה, בדומה לגרסאות הקיימות כיום לפלטפורמות האנדרואיד ולווינדוס פון. השינוי במדיניות יהיה תקף למשתמשים חדשים באפליקציה בלבד, כאשר המשתמשים שכבר שילמו 99 סנט עבור האפליקציה לא יצטרכו לשאת בעלות השנתית של וואטסאפ.

בריאיון שנערך מוקדם יותר היום עם מנכ"ל החברה, יאן קום ופורסם בבלוגים ההולנדיים Tweakers ו-Techtastic, סיפר קום כי מודל המנויים החדש של האפליקציה יחול על משתמשים חדשים ויהיה זהה למודל התשלום המתבצע כיום באנדרואיד ובווינדוס פון, כאשר המשתמשים יוכלו להוריד את האפליקציה בחינם ולאחר השנה הראשונה יידרשו לשלם דולר מדי שנה על מנת לחדש את המנוי.

על השאלה האם תצא בקרוב גירסה מיוחדת של אפליקציית המסרים המידיים עבור שולחן העבודה של המחשב, הגיב קום "כי הסיכויים לכך נמוכים, מכיוון שאנו מרגישים שהעולם עובר למובייל ולכן אנו מעוניינים להישאר בתחום המובייל בלבד. הסמארטפון מלווה את המשתמשים שלנו כל הזמן בעוד המחשב האישי הפך למכשיר המקבל את תשומת הלב המשנית מבין השניים ולכן התשובה היא לא, לפחות לא בזמן הקרוב". בנוסף ציין קום כי פיצ'ר הזרמת וידאו עבור וואטסאפ לא נמצא בתוכניות של החברה לשנה הנוכחית.

אבולוציית הודעות הטקסט

וואטסאפ נוקטת לאורך השנים עמדה של חיוב עבור השירות שלה, בטענה שעבור המשתמשים, טוב יותר לשלם מראש תמורת המוצרים מאשר לצפות בפרסומות תמורת קרדיט. לטענת החברה, מפתחות האפליקציות צריכות להרוויח כסף, מהמשתמשים או מכל מקור אחר .

לגבי הכנסות החברה ממובייל, סיפר קום כי לחברה מספר שיתופי פעולה עם ספקיות סלולר ברחבי העולם "אנו מבצעים מספר מהלכים מהפכניים. העולם עובר לדאטה ויש לנו שותפויות טובות, בעיקר בהונג קונג. אנו מבינים שהרבה אנשים עוברים למוצר שלנו כאלטרנטיבה ל-SMS, אך אנו מסתכלים על התהליך כחלק מאבולוציה של ההודעות המיידיות לאורך השנים"

נכון לעכשיו, אפליקציית האנדרואיד של החברה מוצעת להורדה בחינם וב-iOS תמורת דולר אחד. עד היום החברה נקטה לכאורה במדיניות תשלום של שנה ראשונה חינם ולאחר מכן תשלום שנתי של דולר אחד עבור אפליקציית האנדרואיד שלה,אולם בפועל מדיניות הגבייה לא נאכפת כראוי. 

לידיעה המקורית
דברים שתוכלו לעשות עם הגלקסי שלכם ולא הכרתם
הציפורים הזועמות, עכשיו בסדרת אנימציה למשתמשי iOS

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן