Forbes Israel Logo

חבר חדש: הכירו את איל הנדל"ן המיליארדר מאיחוד האמירויות

בשטחה של הידידה החדשה של ישראל מתגוררים עשירים רבים, אך רק ארבעה מיליארדרים לא משתייכים למשפחת המלוכה. חוסיין סז'וואני הוא אחד מהם

הכירו את חוסיין סז'וואני, אחד מארבעת המיליארדרים של הידידה החדשה, איחוד האמירויות (הספירה הזו לא כוללת את בני משפחת המלוכה, שאינם נכללים ברשימות פורבס). סז'וואני, ששווה 1.9 מיליארד דולר, הוא המייסד והיו״ר של Properties Damac, חברת פיתוח לנדל״ן יוקרה שפועלת באבו דאבי, אך את תחילת הקריירה עשה בתחום המזון. הוא סיפק שירותי מזון לחברות אמריקאיות ולצבא ארה"ב.

ב־2001, לאחר שדובאי אפשרה לתושבים זרים להחזיק בנכסים בעיר, עשה את המעבר לתחום הנדל״ן והחל לשווק דירות מגורים. ב־2013 הוא חבר לנשיא טראמפ (שהיה אז עדיין רק איל נדל״ן) כדי לבנות שני מגרשי גולף בדובאי תחת המותג ״טראמפ״.

אה, ונראה שכדאי לעשות איתו עסקים. סז'וואני ידוע ביחס המפנק שהוא מעניק ללקוחות פוטנציאליים, שלעיתים זוכים בלמבורגיני מתנה עם חתימה על רכישת נכס.

סז'וואני הוא לא העשיר מבין המיליארדרים ילידי האמירויות. בראש הרשימה הזו נמצא אבדוללה בין אחמד אל גוראיר שהונו נאמד ב-3.7 מיליארד דולר. אל גוראיר הוא המייסד של בנק Mashreqbank, אחד הגדולים באמירויות. הוא גם הבעלים של חברת אחזקות ושל חברת בנייה. האחרונה אחראית לציפוי החיצוני של בורג' ח'ליפה – המגדל הגובה בעולם שממוקם בדובאי.

צילום התמונה הראשית: Fares El Jammal

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן