Forbes Israel Logo

חוקי? גנבה 821 אלף דולר ורוצה להחזיר את הכסף בגיוס המונים

היא לקחה לו את הכסף, וכעת רוצה את שלכם על מנת להמנע מעונש. אישה אוקראינית בשם רנאטה שמראקובה (Renata Shamrakova), בת 28 אשר עבדה בתור העוזרת האישית של טוד מייסטר (Todd Meister), מנהל קרן ה-Hedge Fund הפרטית Meister Company LLC, גנבה ממנו 821 אלף דולרים וכעת רוצה להחזיר אותם – בעזרת קמפיין Crowdfunding.

"יש אנשים שאולי חושבים שזו לא הדרך הטובה ביותר לגייס כספי פיצויים"
שמראקובה הודתה בבית המשפט כי השתמשה בשמו של מייסטר עמו ניהלה רומן, לטענתה, בכדי לרכוש שני כרטיסי אשראי מסוג אמריקן אקספרס והשתמשה בהם על מנת לטייל במקומות אקזוטיים כגון קנדה, צרפת ואיטליה, לקנות לעצמה בגדים והשיא – לקנות לעצמה תכשיטים יקרים ולמכור אותם לאחר מכן באינטרנט.

כעת – בית המשפט גזר עליה להחזיר למייסטר כל גרוש שגנבה ממנו אך זו החליטה לפנות לאתר גיוס ההמונים gofundme, לפנות אל ליבם של הגולשים ולעזור לה להחזיר את החוב. על שמראקובה להשיג 425 אלף דולרים, כמחצית מהסכום עד ה-20 בדצמבר ואת שארית הסכום היא תוכל להשיג עד מרץ 2015. במידה ותיכשל בגיוס הכספים – תיכנס למאסר של בין שנה לשלוש בפועל.

צילום מסך

"יש אנשים שאולי חושבים שזו לא הדרך הטובה ביותר לגייס כספי פיצויים" מודה שמראקובה בדף שלה, אך מנסה לדבר אל ליבם של האנשים "אני בת 28 ומאסר יהרוס את חיי גם כסיכון בריאותי וגם ברמה הרגשית. ההורים שלי כבר הציעו את כל רכושם למכירה בניסיון לעזור לי להימנע מגורל כל כך הרסני, אך הם בינתיים לא מצליחים למכור את העסק שלהם והשעון בינתיים ממשיך לתקתק."

במידה ותצליח – תעביר את יתר הכסף למטרות צדקה
בכל זאת, שמראקובה מודעת כי מדובר בניסיון נואש ושלאף אחד באמת לא אכפת ממנה: "אני לא מצפה שאנשים ירגישו רע בשבילי, אני רק משתמשת במשאבים העומדים לרשותי. התגובות שאני מנסה לעורר הן שמישהו ינסה לשים את עצמו בנעליים שלי ולראות שאני באמת עושה מאמץ, בהתחשב בעובדה ששנים מהחיים שלי נמצאות על הקצה".

שמראקובה הצליחה לגייס, נכון לכתיבת שורות אלו 315 דולרים בלבד ב-9 ימים מאז עלה הקמפיין לאוויר ולמרות החשיפה הגדולה שקיבלה ברשת, קשה להאמין כי תצליח לגייס מחצית מהסכום עד חודש דצמבר. במידה והבלתי ייאמן יקרה, שמראקובה הודיעה "בטוב ליבה" שבמידה ותצליח לגייס מעבר לסכום הדרוש לפיצויים – תעביר את כל היתר לחברה שמעסיקה נשים באפריקה. מייסטר עצמו, אגב, הכחיש כל קשר רומנטי עם שמראקובה: "הנשים שאני יוצא איתן הרבה יותר מחונכות ומשכילות" טען.

לכתבה המקורית בגיק טיים

לכתבות נוספות בגיק טיים:

האם תוכנית ההאצה TechStars בדרך לישראל?

העתיד כבר כאן: כיצד כבישים חכמים ישנו את פני התחבורה?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.