Forbes Israel Logo

חוק הריכוזיות אושר בכנסת: "יחולל שינוי דרמטי במבנה המשק"

הכנסת אישרה אתמול בערב בקריאה שנייה ושלישית את חוק הריכוזיות, שמטרתו הגברת התחרות הענפית והפחתת הריכוזיות הכלל-משקית באמצעות פישוט המבנה של הקבוצות העסקיות הפועלות בישראל וביזור השליטה במשק. במרכז החוק הגבלת השליטה בקבוצה עסקית לשליטה בשתי שכבות פירמידיאליות לכל היותר.

72 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, איש לא התנגד וח"כ אחד נמנע. על פי החוק, יצומצמו השכבות בפירמידה של החברות העסקיות, יופרדו החזקות הריאליות והפיננסיות, וכן יוכנסו שיקולי תחרותיות בהקצאת רישיונות והפרטות של המדינה.

צילום: מרק ישראל סלם

יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, שהוביל את אישור החוק בוועדה אמר לאחר אישור החוק כי "זה הוא יום גדול למשק ולכלכלה בישראל. החוק יחולל שינוי דרמטי במבנה המשק". חבר הכנסת עופר שלח ממפלגת יש עתיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "זו היא תחילתה של דרך חדשה לכלכלה הישראלית, וגאווה גדולה לכנסת".

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה), אמרה: "לא רק חברי הכנסת כתבו את החוק הזה. מלבדנו, בכל ישיבות הוועדה, ישבו עשרות לוביסטים שמשרתים אינטרסים עתירי ממון. היו שם לוביסטים שמייצגים את שיכון בינוי של שרי אריסון, את איגוד לשכות המסחר, את אסם, סלקום, תנובה, אורנג', בנק לאומי, בנק פועלים, חברות הדלק – ורק התחלתי".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.