Forbes Israel Logo

חיל האוויר המצרי תקף בסיני: מסוקים הרגו ופצעו עשרות מחבלים

על רקע המתיחות הנמשכת במצרים, הבוקר (ג') סיפק הצבא המצרי עוד הוכחה לכך שהוא נלחם בפעילות הטרור בחצי האי סיני עם מתקפה אווירית שאף זכתה לכינוי "המבצע האווירי הגדול מסוגו בסיני".

מסוקים של הצבא המצרי שיגרו טילים לעבר כמה ממחנות הטרוריסטים בסיני וגרמו למותם ופציעתם של עשרות חמושים. לפי דיווח בסוכנות הפלסטינית מען, 13 טילים נורו על ידי המסוקים לעבר העמדות בעיר שייח זוויד וכן לעבר מחסני נשק.

מקור בטחוני סיפר לסוכנות אי-אפ-פי כי מדובר ב"מבצע האווירי הגדול ביותר מסוגו בסיני". עדי ראייה דיווחו על מסוקי אפאצ'י שהפציצו מספר כפרים מדרום למעבר רפיח במבצע שהחל ב-9:00 בבוקר.

הצבא המצרי ממשיך להילחם בסיני | צילום: רויטרס

בחודשים האחרונים נרשמו לא מעט עימותים אלימים בין תאי הטרור בסיני לבין הצבא המצרי, שהכריז על מבצע צבאי כנגדם. ב-19 באוגוסט נרצחו בחצי האי 25 שוטרים מצרים במארב של חמושים על שני מיניבוסים בכניסה לרפיח. ארבע ה ימים לאחר מכן הודיע הצבא המצרי על מבצע גדול, שבמהלכו חוסלו 78 טרוריסטים ונעצרו 203 פעילים.

על פי דובר הצבא, חיל ההנדסה ומשמר הגבול המצרי חשפו והרסו 343 מנהרות על הגבול באזור רפיח. חלק מהמנהרות נהרסו על ידי הצפתן במים. בנוסף, הושמדו מאגרים שהכילו 3.23 מיליון ליטרים של סולר ובנזין, ונתפסו 49 עגלות וחמישה אופנועים ששימשו להברחת סחורות במנהרות בין רפיח המצרית לרפיח הפלסטינית.

הנוכחות של טרוריסטים בסיני הפכה גם לאחד האיומים המרכזיים מולם מתמודד צה"ל, כאשר החשש המרכזי הוא שיגור טילים לעבר אילת ויתר ערי הדרום, או שיגור מחבלים לשטח ישראל. ב-9 באוגוסט הפציץ חיל האוויר יעדי טרור בסיני והרג חמישה מחבלים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן