Forbes Israel Logo

חלוצי החלל: כאלף מועמדים אחרונים למשימת התיישבות על מאדים

פרויקט מאדים 1 הוא מיזם להקמת התיישבות אנושית על הכוכב האדום בשנת 2025. הוא מובל על ידי שני יזמים גרמנים, באס לאנסדורפ וארנו ווילדר, שמקווים להשיג מימון ממשקיעים בתמורה למחוות אישית שונות כמו הדפסת שמם על המצנחים של האסטרונאוטים. אך האמצעי המימון המעניין ביותר הוא שיתוף כל תהליך המבחנים, האימונים והמסע של המתיישבים הראשונים בחלל, במסגרת תוכנית ריאליטי שתשודר 24 שעות ביממה בטלוויזיה.

"אני זוכר שבתור ילד שיחקתי בלגו חלל וחלמתי על היום שהאסטרונאט הראשון ידרוך על כוכב אחר. אנחנו רוצים להמשיך את הגישה הזו, לעשות דברים שאף אחד לא עשה קודם", אומר באס לאנסדורפ, בסרטון התדמית של החברה.


כך יחיו הנבחרים המאושרים | צילום: מתוך יוטיוב

בשלב הראשוני נרשמו כמועמדים יותר מ-200 אלף אנשים, מתוכם נבחרו לאחרונה קצת יותר מאלף שיהוו את הרשימה ממנה תגובש הקבוצה של 24 חלוצי החלל. התכנון הוא להתחיל עם 4 מתיישבים ראשונים ב-2025 ולהגדיל את הקבוצה בארבעה אנשים בכל שנתיים.

מתוך 1,058 המתמודדים הסופיים כ-300 הם אמריקאים, 75 קנדיים ו-62 הודים, 40 סינים ו-52 רוסים. כעת הם יעברו מבחנים קפדניים הכוללים סימולציות של החיים על מאדים והתמודדות עם בידוד.

"האתגר היה לברור מתוך 200 אלף איש את אלה שאנו חשים שמתאימים פיזית ומנטלית להיות השגרירים במאדים, מבין אלה שלא לוקחים את העניין ברצינות המספיקה", אמר לאנסדורפ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן