Forbes Israel Logo

חם לכם? זה עוד כלום לעומת מה שיהיה עוד 100 שנה

כולנו שומעים את המושג "התחממות גלובאלית" כמעט בכל יום, אך לפי מחקר חדש שפורסם השבוע, זה רק הולך ונהיה גרוע יותר – דורות העתיד צריכים להתחיל להתרגל לרעיון של קיץ לוהט במיוחד. כן, הרבה יותר מזה שאנחנו חווים היום.

את המחקר הוביל ד"ר קמילו מורה עם צוות חוקרים מאוניברסטת הוואי, שהתבססו על תחזיות מאז 1980 ועד היום. הם ניתחו במצטבר 783 תצפיות של גלי חום מ-164 ערים שונות, המפוזרות ב-36 מדינות, וגילו כי קיימת מגמת התחממות שבמידה ותמשיך – עד שנת 2100 העולם צפוי לסבול מגלי חום קיצוניים.

כיום 30% מאוכלוסיית העולם חשופה ל-20 ימים בשנה בהם שילוב הטמפרטורה והלחות יוצרות תנאים קטלניים היכולים לסכן חיים. אם פליטת הפחמן תמשיך לעלות בקצב הנוכחי, מדענים סבורים כי המספר יגדל ו-74% מאוכלוסיית העולם תהיה חשופה לתנאים המסוכנים. גם אם לוקחים בחשבון את המאמץ הנעשה להפחתת פליטת הפחמן, 48% מהאוכלוסיה עדיין תהיה חשופה לתנאים קשים אלו.

במידה וימשיכו להתעלם מפליטת גזי החממה נגיע אל נקודת האל חזור | צילום: Fotolia

"יותר ויותר אנשים מסביב לעולם מתחילים להבין את השלכותיהם של גלי חום, ואם לא נצמצם את פליטות גזי החממה, זה רק ילך ויחמיר", אומר ד"ר מורה. "הגוף האנושי מסוגל לתפקד רק בטמפרטורות שסביב 37 מעלות צלזיוס. לכן מדובר בסכנה של ממש לקיומנו, מאחר וטמפרטורות גבוהות בשילוב לחות גבוהה עלולים להעלות בסופו של דבר גם את טמפרטורת הגוף, מה שיכול להוביל למצבים מסכני חיים".

במידה והמציאות לא תשתנה בקרוב, ערים מרכזיות עלולות להגיע לרף של כ-50 ימים בשנה בהם משתולל גל חום קטלני. הקיץ בחלק המערבי של ארה"ב למשל עלול להגיע לרמות כאלו שלא יאפשרו שהייה מרובה מחוץ לבית, אם בכלל.

"שינוי האקלים מוביל את האנושות אל כיוון מסוכן, במידה וימשיכו להתעלם מפליטת גזי החממה נגיע אל נקודת האל חזור", אומר ד"ר מורה. "לדוגמה החלטת טראמפ להוציא את ארה"ב מהסכם פריז לצמצום פליטת גזי חממה, היא צעד בעייתי לכיוון הלא נכון הדוחה את פתרון הבעיה הדחופה הזאת". ומסכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.