חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

חצי נחמה: לפי מסמכי ויקיליקס ההצפנה של ווטסאפ לא נפרצה

סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA) עומדת לאורך השנים מאחורי מגוון רחב ביותר של מעללי פריצה למכשירי טלפון חכמים ולמכשירים מקוונים אחרים, כך עולה מהאוצר בן כ-9,000 המסמכים הממשלתיים ששוחרר אמש על ידי האתר ויקיליקס. המסמכים מפרטים עוד, בין היתר, כיצד הממשל האמריקאי פרץ לכאורה למכשירי טלוויזיה חכמים, במיוחד לאלו שמיוצרים על ידי סמסונג.

אולם בתוך שעות מרגע שהמסמכים הפכו לזמינים, הלכה והתבססה תפיסה מוטעית למדי שגרסה כי נחשף שם גם שאפליקציות ההודעות המוצפנות, שרבות מהן הפכו לפופולאריות מאוד במרוצת ששת החודשים האחרונים, נפרצו גם הן. זה כולל גם את פרוטוקול הקוד הפתוח של סיגנל ואת ווטסאפ של פייסבוק, שתי האפליקציות המובילות בתחום התקשורת המאובטחת בין משתמשי קצה. למעשה, המסמכים שפורסמו על ידי ויקיליקס רומזים לכך שכלי הפריצה שהממשלה משתמשת בהם מאפשרים לה לעקוף לגמרי את האפליקציות, "ולאסוף את תעבורת הודעות הטקסט והשמע עוד לפני שהן מוצפנות".

ההבחנה הזו היא הבחנת מפתח שמשמעותה היא שלא חוזקן של אפליקציות הממסרים הוא שעומד במוקד כאן, אלא פגיעותן של מערכות ההפעלה, כולל iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל, שמפעילות בסופו של דבר כמעט כל מכשיר מקוון שאנו נסמכים עליו.

אם גם ה-CIA לא מוגן מהדלפות, אז בטח שלא אנחנו | צילום: Fotolia

מזבלת המסמכים מסמנת את המהפכה האחרונה שהתרחשה באתר ההדלפות ויקיליקס, שמצא את עצמו במרכזה של מלחמה פוליטית בשנה שעברה, בעקבות התפקיד ששיחק בחשיפת אלפי האימיילים שנשלחו אל ומהשרת הפרטי של הילרי קלינטון במהלך כהונתה כשרת החוץ של ארה"ב. ויקיליקס הואשמה גם שהיא סייעה למאמציהם של כוחות המודיעין החשאי הרוסי לחתור תחת הבחירות הנשיאותיות האחרונות בארצות הברית, וגם חטפה אש לאחרונה לאחר שפרסמה מסמכים מבלי שערכה מהם קודם החוצה כל פרט מידע שלטענת המבקרים איננו רלוונטי לנושאים כמו פרטיות וחירויות האזרח שהוא לכאורה מקדם באמצעותם.

בהצהרה שמסר האתר ביום ג', השווה מייסדו, ג'וליאן אסאנג', את אגירת כלי הריגול של ה-CIA לסחר העולמי בנשק. "ישנו סיכון קיצוני של התפשטות לאחר שמייצרים נשקי סייבר. ניתן להשוות בין השגשוג חסר השליטה של נשקים כאלו, שנובע מחוסר היכולת להכיל אותם במקביל לשווי השוק הגבוה שלהם, לבין שוק סחר הנשק העולמי", הוא אמר, והוסיף שהחשיפה "חריגה גם מבחינה פוליטית, משפטית ופורנזית".

דוברת מטעם ה-CIA סירבה להגיב על המסמכים, ופרסמה הצהרה לארגוני החדשות לפיה הסוכנות "אינה מגיבה בכל הנוגע לאותנטיות ולתוכן של מסמכי מודיעין לכאורה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן