Forbes Israel Logo

חשד לפיגוע: נעצרו 5 חשודים במעורבות ברצח של שריה עופר

צה"ל עצר היום (ו') חמישה חשודים פלסטינים בחשד למוערבות ברציחתו של שריה עופר הלילה בביתו. כזכור, בשעת לילה מאורחת נכנסו אלמונים אל ביתו של האל"מ במילואים בברוש הבקעה והכו אותו במוטות וגרזנים עד שמת.

בבית היתה גם אשתו של עופר, מוניק, שהצליחה לברוח מהמקום ונפצעה רק באורח קל. היא עצרה רכב חולף וכך הזעיקה עזרה. עדיין לא ברור מה המניע לתקרית, החשד הוא כי מדובר באירוע על רקע לאומני, אך עדיין לא נשללה האפשרות כי מדובר באירוע פלילי.

"קיבלתי שיחה מאישה שאמרה כי היא ובן זוגה הותקפו בביתם והיא הצליחה לברוח ולעצור מכונית חולפת כדי לבקש עזרה", אמר פרמדיק של מד"א שענה לשיחה במוקד. "מיד שלחתי חובשים לאיזור ויצרתי קשר עם כוחות הביטחון". עם הגיעם למקום כוחות צה"ל מיד החלו בסריקות ולאחר שעצרו את החשודים העבירו אותם לתשאול בשב"כ.

צילום: מתוך ויקיפדיה

שריה עופר היה ממקימי יחידת העילית של צה"ל שלדג, והוא גם פיקד יחידות חרוב ושקד. אחיו של עופר, יצחק, היה טייס בחייל האוויר, ובהשתלשלות עניינים שלא תיאמן, היום הוא יום השנה לנפילת מטוסו במלחמת יום הכיפורים.

שר השיכון אורי אריאל מהבית-היהודי הגיב לאירוע הלילה והוא משוכנע שמדובר בפיגוע. "הכרתי את יאיא לפני שנים רבות", אמר אריאל, "הרצח הזה מחייב גם תגובה מדינית והיא הפסקת השיחות, הפסקת שחרור מחבלים, והתייחסות התישבותית – לכן הורתי לאכלס את המקום ולהפוך אותו ליישוב פורח בבקעת הירדן".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיב לרציחתו של עופר ואמר: "אף אחד לא ינוח עד שיעלו על עקבות המרצחים ושתתברר התמונה כולה, כל מה שקרה. אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחה ולהביע את צערי על אבדנו של קצין גבוה בצה"ל ששירת את עמו ואת ארצו בצורה מעוררת כבוד".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.