Forbes Israel Logo

חשיפה: רוסיה מתכננת עסקת נפט בשווי 30 מיליארד דולר עם סין

תאגיד הנפט הרוסי רוזנפט עשוי לקבל הלוואה של 30 מיליארד דולר מסין בתמורה להכפלת אספקת הנפט למדינה, מה שיהפוך את בייג'ין לצרכנית הנפט הרוסי הגדולה בעולם, ויסיט עוד ועוד נפט מאירופה, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות רויטרס.

ארבעה מקורות בתעשייה המקורבים לנושא אמרו לרויטרס כי רוזנפט נמצאת במגעים עם החברה הסינית CNPC בנוגע להלוואה, אשר דומה לעסקה בסך 25 מיליארד דולר עליה חתמו שתי החברות לפני כעשור.

בזמנו, רוזנפט ומונופול הצינורות טראנסנפט לוו כסף כדי לעזור לרוזנפט לרכוש נכסים של יצרנית הנפט יוקוס. בתמורה הן הסכימו לבנות מערכת צינורות אספקה לסין, ולהעביר לה 300 אלף חביות נפט ליום במשך 15 שנים.


צילום: רויטרס

כעת, רוזנפט רוצה ללוות כסף כיוון שהיא קרובה להשלמת רכישת החברה המתחרה TNK-BP תמורת 55 מיליארד דולר, במטרה להפוך ליצרנית הנפט הציבורית הגדולה ביותר בעולם.

על פי המקורות, חברת הנפט המובילה ברוסיה, הנמצאת בשליטת הקרמלין, שוקלת להכפיל את האספקה לסין. "הקו האסטרטגי יגדיל את האספקה לסין", אמר אחד המקורות המקורבים לעסקה. "הסיבה שסין מוכנה לשלם פשוטה. הם יושבים על רזרבות מט"ח של 3 טריליון דולר, ומחפשים לגוון את ההשקעות שלהם", הוסיף.

ברוזנפט וב-CNPC סירבו להגיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.