Forbes Israel Logo

חשמל בלתי נדלה: סין מתכננת לבנות תחנת כוח סולארית בחלל

סין מתכננת לבנות את תחנת הכוח הסולארית הראשונה בעולם בחלל, על מנת לספק "אנרגיה נקייה בלתי נדלית", כך עולה מכתבה שפורסמה ב-Science and Technology Daily, העיתון הרשמי של משרד המדע והטכנולוגיה של סין. בסין טוענים שהם כבר בודקים את הטכנולוגיה ומתכוונים לבנות את התחנה ב-2050.

שי ג'ינגשיין, סגן ראש מכון מחקר לחקר החדשנות האזרחית בדרום מערב סין, אמר ל-China Daily כי בקרוב ייבנה מתקן בדיקה על פני כדור הארץ, אשר ישמש לבדיקת הכדאיות התיאורטית של תחנת כוח סולארית שבסיסה בחלל.

ימירו את האנרגיה הסולארית לגלי מיקרו | צילום: shutterstock

מתקן הבדיקה יתפרס על פני שטח של 33 דונם ויפתח טכנולוגיות להעברת האנרגיה מתחנת הכוח בחלל אל כדור הארץ באמצעות גלי מיקרו. בבדיקת הטכנולוגיה בוחנים גם את השפעתם של גלי המיקרו על אורגניזמים חיים על פני כדור הארץ. ההשקעה הראשונית לבניית המתקן היא של 100 מיליון יואן (15 מיליון דולר) והיא תבוצע על ידי ממשלת מחוז בישאן בסין. הבנייה עשויה להימשך עד שנתיים, ברגע שהמתקן יחל לפעול, מדענים ומהנדסים ישתמשו בבלונים הנושאים פאנלים סולאריים.

"אנחנו מתכננים להשיק ארבעה עד שישה בלונים הקשורים לבסיס הבדיקה ולחבר אותם אחד עם השני כדי להקים רשת בגובה של כ-1000 מטר", אמר ג'ינגשיין. "הבלונים האלה יקלטו את אור השמש וימירו את האנרגיה סולארית לגלי מיקרו. גלי המיקרו ישודרו בחזרה לכדור הארץ ותחנות הקליטה שעל הקרקע ימירו את גלי המיקרו האלה לחשמל ויפיצו אותה לרשת".

רעיון ותיק

בשנת 1968 הוצע הרעיון לראשונה על ידי מהנדס חלל פטר גלזר. הרעיון של פלטפורמת הפקת חשמל מחוץ לאטמוספרה והעברתו לכדור הארץ היה רעיון פופולרי בקרב מדענים, אבל לא קרם עור וגידים עקב מכשולים טכנולוגיים ופיננסיים. אך סוכנויות החלל של סין ויפן לוקחות ברצינות רבה את הרעיונות שהיו פעם מדע בדיוני.

לפני מספר שנים הודיעו ביפן על פיתוח מערך תאים סולאריים בחלל, ועל פי CNN, בייג'ינג מתחייבת להשקיע 2.5 טריליון יואן (367 מיליארד דולר) בהפקת חשמל מאנרגיה סולארית, מהרוח, מהמים או באמצעות תחנות כוח אטומיות – עד 2020, דבר המצביע על נכונותה של סין להשקיע בטכנולוגיות מתקדמות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן