Forbes Israel Logo

טדי שגיא בכנס פורבס: "אנו זקוקים לאנשים ביקורתיים ואמיצים"

בשבוע שעבר אירחו תל אביב וירושלים את כנס Forbes Under 30 היוקרתי, בשלל אירועים, הרצאות ופאנלים, בהם השתתפו כ-600 מהצעירים המבטיחים והמובילים בתחומם מאירופה, ארצות הברית וכמובן – ישראל.

הכנס, שלראשונה מאז היווסדו התקיים השנה מחוץ לאדמת ארצות הברית, אירח שורה ארוכה של נואמים בכירים מתעשיות ותחומים שונים, מהארץ ומהעולם. בין האורחים המכובדים נאם ביומו השני של הכנס גם איש העסקים הישראלי, המיליארדר טדי שגיא. כפי שדיווחנו כאן בשבוע שעבר, שגיא התייחס בין היתר לאופנה הנהוגה בתקשורת כיום לזלזל בדור הצעיר וביכולתו להתמיד ולהשקיע בהגשמת מטרותיו, ואף ציין כי הוא חושב אחרת.

טדי שגיא ועורך פורבס האמריקאי, רנדל ליין, בכנס פורבס בשבוע שעבר | צילום: פורבס

כעת, אנו מביאים לכם את דבריו המלאים של שגיא בכנס:

"אורחים נכבדים יקרים, עונג רב הוא לי להיות עמכם כאן הבוקר.

אחרי מה ששמעתם הבוקר מקבוצה של אנשים נבונים, בעלי ידע ומנוסים מאוד, הרשו לי לחלוק עמכם את תרומתי הצנועה… ואני מתכוון לכך באופן מילולי… כאדם שחי ונושם הייטק, אני אשמור על דבריי תמציתיים ככל האפשר.

עושה רושם שכולם אוהבים למתוח ביקורת על הדור שלכם. התקשרות, לפחות כאן בישראל, מלאה במאמרים שמספרים לנו עד כמה הדור הזה עצל, כמה הוא אינו מחויב, כיצד אתם רוצים שיהיה לכם הכל אבל אתם לא מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ כדי להגיע לשם, וכו' וכו'.

אני מודה שאני חושב אחרת. בכל יום אני פוגש אנשים צעירים שיש להם רעיונות שקוראים תיגר ומאתגרים תפיסות ומערכות קיימות, בין אם בעולם העסקי ובין אם בזה הטכנולוגי. אנו לא יכולים להישען על הסטאטוס-קוו; יתכן שהוא טוב עבור אחדים, אבל אנחנו צריכים לשאוף לשנות אותו ולשפר אותו כדי להועיל לרבים אחרים. וכשם שיודע כל אחד בעולם ההייטק, אם אתם לא תעשו זאת, מישהו אחר יעשה זאת ויאכל את ארוחת הצהריים שלכם…

זו הסיבה שאנו זקוקים לאנשים ביקורתיים ואמיצים, שנכונים לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלהם ומעזים לשנות את העולם כפי שאנו מכירים אותו. זה לא קשור בהכרח לגיל, אך ישנה הרוח הזו של שבירת הכללים ולקיחת סיכונים שמאפיינת את הגיל הצעיר…

כשאני מסתכל על כל האנשים המוכשרים שזכו לכבוד בכנס הזה, וכולם עדיין צעירים מגיל 30, אני חש ביטחון בכך שהם יותירו את חותמם.

אבל לדעתי, להותיר חותם פעם אחת זה פשוט לא מספיק. הצלחה אחת תאפשר לכם ליהנות מסטנדרט גבוה של איכות חיים ו-"תבטיח את הפנסיה שלכם", אבל היא לא תהיה הגשמה אמתית של הפוטנציאל השלם שטמון בכל אחד ואחת מכם – דבר שאתם חייבים לעצמכם, ובמובן מסוים, גם לחברה.

אני לא מאמין בפרישה בגיל צעיר ובמנוחה על זרי הדפנה. זה אפשרי לקחת "פסק זמן", אבל עצתי לכם היא להשאיר את כמוסות החשיבה שלכם פועלות, להמשיך לבוא עם רעיונות חדשים, להיות פרודוקטיביים ובעלי כוח המצאה. חדשנות מייצרת כל העת הזדמנויות חדשות וצרכים חדשים בשוק. אם אתם מצליחים לרכוב על הגל של התהליך הזה, לזהות פתחים וצרכים חדשים, אתם תרוויחו מהם. עסקים מסורתיים לא נעלמים אלא עוברים טרנספורמציה מעת לעת. המלון שתבחרו לחופשה הבאה שלכם, או המונית הבאה שתתפסו, עדיין מספקים את אותו השירות כמו לפני עשר שנים, אבל הדרך בה תזמינו אותם היא שונה לחלוטין. כפי שהמייסד של חברה אחרת, פולארויד, מצוטט כאומר, "זה לא שאנחנו צריכים רעיונות חדשים, אלא שאנחנו צריכים להפסיק להחזיק ברעיונות ישנים".

ואכן, אם לציין אחד מהפרויקטים שלי, לפני כשנתיים רכשנו את קמדן מרקט בלונדון. מאז עבדנו באינטנסיביות כדי לייצר שיפורים פיזיים וטכנולוגיים באתר הזה, שהוא אחת מנקודות הציון התיירותיות המפורסמות ביותר בבירה הבריטית. אחד התענוגות שלי בפיתוח הפרויקט הזה הוא העבודה עם מאות אנשים ונשים צעירים וצעירות במטרה לנסות ולהיפטר מרעיונות ישנים ולהחליף אותם בחזון חדש.

אבל לא רק בקמדן מרקט – שאליו, אגב, כולכם מוזמנים – אני פוגש אנשים צעירים. אני תמיד שמח לפגוש כל אדם צעיר שיש לו רעיון או מיזם חדש, ואם יש לכם קונספט חדש ומצוין, אני תמיד אשמח לשמוע עליו.

אני מקווה שהשהות של כולכם כאן במהלך הביקור בישראל היא מעוררת השראה, מגרה ומהנה."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.