Forbes Israel Logo

טדי שגיא בכנס פורבס: "כולם אוהבים ללכלך על הדור שלכם, אני חושב אחרת"

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, פתח הבוקר את יומו השני של כנס Forbes Under 30. הוא אמנם עבר זה מכבר את הגיל שהיה מכניס אותו לרשימה, אבל מחזיק בניסיון חיים שיכול ללמד דבר או שניים את מאות הצעירים המבטיחים המשתתפים בכנס, שהגיעו אליו מ-40 מדינות שונות. בדבריו, התייחס פרס לקשר שבין דו קיום לבין חדשנות, מתוך ההבנה שתהליכים מדיניים יכולים לקחת שנים, אך דווקא הצעירים האלו בכנס יוצרים קשרים בינלאומיים, מחברים את העולם ומשנים אותו. פרס ציין שלאורך ההיסטוריה היו פעמים רבות בהן כוח לא הצליח לשנות את העולם, אבל ״חדשנות עושה את העולם טוב יותר״. ״שמרו על סקרנות ודמיון״, קרא הנשיא לשעבר, שזכה בתואר כבוד כ״צעיר מבטיח מתחת לגיל 30״.

עוד קודם לכן הציג את פרס עורך פורבס ארה"ב, רנדל ליין. "חלק מאיתנו אולי הקימו חברות, שמעון פרס היה מייסד שותף של מדינה", אמר.

שמעון פרס ורנדל ליין, ביומו השני של כנס Forbes Under30

אחד מהדוברים בפאנלים בכנס הוא יוסי ורדי, יזם סדרתי, ומשקיע מרכזי בתחום בארץ, אשר אמר כי "נהדר שכמות כזו של אנשים צעירים שהם החזית של התחום מגיעה לארץ. אני חושב שהבחירה של פורבס לקיים את הכנס בארץ היא לא מקרית, ישראל גדולה בתחום הזה בצורה לא פרופורציונלית לגודל הפיזי שלה. שמחתי מאוד שביקשו ממני לקחת חלק".

גם איש העסקים טדי שגיא, אשר משקיע לא מעט בסטארט-אפים ישראלים צעירים, נשא דברים בפני הצעירים. הוא ציין כי זהו ״עונג גדול להיות פה בתור אדם שנושם הייטק". הוא הוסיף, "כולם אוהבים ללכלך על הדור שלכם, ולהגיד שאתם עצלנים. אני חושב אחרת, אני פוגש בכל יום אנשים מוכשרים, שיודעים לחדש ולא מפחדים משינוי. אנשים שפעלו וימשיכו לפעול כדי לשנות את המציאות. עצתי היא להמשיך לחשוב על רעיונות והמצאות חדשים״.

טדי שגיא ועורך פורבס האמריקאי, רנדל ליין

אם יש משהו שמייחד את הצעירים הישראלים ברשימה, הוא הרקע הצבאי של רבים מהם. היחידה הצה"לית 8200 היא כנראה מכונת הסטארט-אפים הגדולה בישראל, כך שלא מפתיע לגלות שרבים מהמשתתפים בכנס ופורצי דרך בתחום בכלל – מגיעים ממנה. ״אין סוד אחד ליחידה״, אמר באחד הפאנלים מפקד היחידה ואחד ממייסדי team8, נדב צפריר. ״הסוד הוא שאנחנו מקבלים אנשים צעירים, נאיבים במובן החיובי, והם מתמודדים עם סוגיות מורכבות״. מלבד צפריר השתתפו בפאנל, שניסה להתחקות אחר סוד היחידה, בוגרי היחידה רועי טיגר, מייסדי אונאבו שנמכרה לפייסבוק, שם הוא עובד כיום, רון רייטר מ-Crosswise וקירה רדינסקי, ממייסדי SalesPredict (ששירתה ביחידה 81). את הפאנל הנחה ריצ'רד בהר מפורבס ארה"ב.

פאנל שהתחקה אחר הסוד של 8200. מימין: רועי טיגר, רון רייטר, קירה רדינסקי, ריצ'רד בהר ונדב צפריר

עיר קטנה אך משמעותית

אמש התקיים ערב הפתיחה של הכנס במרכז פרס לשלום ביפו. ליין הזמין את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לשאת דברים, כמי שהפך את תל אביב לאחת מהערים המרכזיות בעולם הטכנולוגיה. חולדאי אמר בפני הצעירים "תל אביב היא עיר קטנה, בגודל של מנהטן, אבל בעיר הקטנה הזו יש אלף סטארט-אפים בכל שניה".

ערב הפתיחה של כנס Forbes Under30

לצד נתונים מרשימים שהציג חולדאי על תפקידה של העיר באומת הסטארט-אפ ובתעשיית ההייטק בעולם, הוא ציין כי הדבר החשוב ביותר הוא ש"תל אביב מאמינה בסובלנות, חופש, זכויות אדם ודמוקרטיה. דמוקרטיה וסובלנות הן לא משהו שאנחנו לוקחים כמובן מאליו". וכדי להוריד קצת את כובד הדברים, חולדאי אמר בחיוך, "כמו שאנחנו מאמינים בחופש הדיבור, אנחנו מאמינים בחופש לחגוג", ומיד לאחר מכן, להפתעת הנוכחים, ניגן בחלילית.

בערב הפתיחה החגיגי הופיעה גם מקהלת הנוער הירושלמית של ימק"א, המשלבת צעירים ממגזרים שונים ששרים יחד בכמה שפות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן