חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טים קוק התגונן בפני הסנאט: "באפל לא מעלימים מסים"

"אנחנו לא מעלימים מס. חוקי המס של ארה"ב לא התקדמו לעידן הדיגיטלי, ואנו קוראים לרפורמה במערכת המסים" – כך התגונן היום מנכ"ל אפל, טים קוק, בפני ועדה מיוחדת של הסנאט בארה"ב.

אפל שילמה את כל המסים שהיתה חייבת לפי החוק, דולר אחרי דולר", אמר קוק. "החברה שילמה בשנה החולפת את המסים הגדולים ביותר במגזר העסקי בארה"ב, 6 מיליארד דולר, לפי שיעור של 30%. לאפל עובדים בכל 50 המדינות בהן היא פועלת, אבל היא חברה אמריקאית שיוצרת מקומות עבודה בארה"ב".

קוק הוסיף כי על הסנאט לאמץ שינויים הגיוניים ולשנות את מדיניות המס בארה"ב. "אני מודע שיתכן ואפל תשלם יותר בעקבות שינויים אלה", אמר. "בלעדיהם לא יהיה מה שיעודד חברות אמריקאיות להחזיר כספים מחו"ל".

מוקדם יותר היום טען הסנאט בדוח שפרסם על מבנה המס הבינלאומי של החברה אתמול.כי כי אפל התחמקה מתשלום מסים בסך מיליארדי דולרים באמצעות שימוש בחברות בנות באירלנד.

במסמך בן 40 עמודים שפורסם לפני עדותו המתוכננת של מנכ"ל אפל טים קוק בפני הקונגרס, תת הוועדה לחקירות בסנאט זיהתה שלוש חברות בנות של אפל אשר לא שילמו מסים באירלנד, שבה היו רשומות, או בארה"ב, שבה יושבים בכיריהן ומשם הן מופעלות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מנכ"ל אפל טים קוק | צילום: רויטרס

החברה המרכזית שנמצאת תחת בחינה, "אפל אופרציות בינלאומיות", חברת אחזקות אשר כוללת את חנויות הקמעונות של אפל באירופה, לא שילמה כלל מס חברות בחמש השנים האחרונות.

החברה, שמשרדיה נמצאים בעיר קורק באירלנד, קיבלה 29.9 מיליארד דולר בדיבידנדים משותפות אחרות של אפל בשנים 2009-2012, כ-30% מרווחיה של אפל בכל העולם. "אפל ניצלה את הפער בין חוקי המס בארה"ב ובאירלנד", נכתב בדוח.

אפל הכחישה כי היא משתמשת ב"גימיקים בתחום המס". לדבריה, קיומה של חברת אפל באירלנד לא מפחיתה מחבות המס של החברה בארה"ב, והיא תשלם יותר מ-7 מיליארד דולר במסים בשנה הפיסקלית 2013. חברי תת הוועדה אמרו אתמול כי אפל אינה מפרה חוקים ושיתפה פעולה באופן מלא.

ממשלת אירלנד התמחקה היום מן ההאשמות, וציינה כי היא אינה אחראית למס הגלובלי הנמוך ששילמה אפל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן