Forbes Israel Logo
טלגרם ו-וואסטאפ. צילום: Shutterstock
טלגרם ו-וואסטאפ. צילום: Shutterstock

טלגרם השפילה את וואטסאפ ברשתות החברתיות – ואז הגיעה התגובה

הסלמה בזירה הדיגיטלית: פלטפורמות המסרונים המתחרות מעלות הילוך ומחליפות מהלומות בסדרת ציוצים חריפים על רקע מדיניות הפרטיות של השתיים

דבוקים לטלגרם בתקופה האחרונה? אתם ממש לא היחידים. פלטפורמת המסרונים והקבוצות שהפכה פופולרית במיוחד בישראל בימים האחרונים בצל סבב ההסלמה הנוכחי, פתחה לאחרונה זירה משלה עם המתחרה הגדולה ביותר שלה – וואטסאפ.

ביום שבת האחרון נכנסו לפועל מגוון שינויים בתנאי השימוש של תוכנת המסרונים וואטסאפ, שמאפשרים לה לשתף מידע עם פייסבוק לצרכי שימוש במידע לפרסום. ההודעה על השינוי הצפוי בנהלים פורסמה כבר בחודש ינואר, ועוררה סערה תקשורתית וציבורית – מה שפגע בוואטסאפ, אך תרם מאד למתחרות.

טלגרם מזנקת

מחקר שפורסם על יד Sensor Tower הראה כי מתחילת השנה הנוכחית – טלגרם הותקנה במכשירים של משתמשים כ-63.5 מיליון פעמים, נתון המהווה זינוק אדיר של 283% לעומת חודש ינואר בשנה שעברה, שעה שבווטאסאפ נרשמה התרסקות משמעותית, עם ירידה של 43% מהיקף ההורדות של האפליקציה באותה התקופה.

על רקע הנתונים הללו – טלגרם החליטה שלא להישאר שקטה. בחשבון הטוויטר הרשמי של הישומון פורסמה לאחרונה תמונה הלועגת למדיניות החדשה של וואטסאפ ופייסבוק.

בווטסאפ נשארו עד כה מאופקים יחסית ביחס למתקפות הציבוריות בנוגע להחלטה השנויה במחלוקת, וכן ביחס ללעג שהפגינו כלפיהן המתחרות, אולם אתמול החליטו בכירי אפליקציית המסרונים המובילה לשבור שתיקה, והחלו מלחמה ווירטואלית בצורת שורת ציוצים חריפים המתייחסים לפרצות הפרטיות של טלגרם בנוגע להצפנת הודעות.

וואטסאפ פותחים חזית

וואטסאפ לא הסתפקה במהלומה הזו ופרסמה בהמשך ציוץ נוסף ומפורט יותר, בו היא נכנסת חזיתית בפרצות הפרטיות של טלגרם, תוך שהיא מדגישה כי בווטאסאפ, לעומת מתחרות אחרות, אין אפשרות לקרוא את הודעות המשתמשים או למחוק את חשבון המשתמשים באופן חד צדדי.

"אנו מבינים שיש משתמשים שהחליטו לבחון אפליקציות מתחרות בגלל השינויים שהחלנו במדיניות שלנו. ראינו שהמתחרים שלנו מבקרים אותנו תוך שהם מנסים להתחמק מהעובדה שהם עצמם יכולים להיכנס להודעות פרטיות של אנשים ולקרוא אותן, משום שהתוכנות שלהן כלל לא מציעות הצפנה מקצה לקצה", הסבירו בוואטסאפ.

סכסוך מתמשך

בטלגרם השיבו באש וניסו להגן על עצמם בטענה שמדובר בהטעיה. נראה כי המלחמה הנוכחית של שתי ענקיות המסרונים תמשך זמן רב, בייחוד לאור העובדה שזה תקופה מתרחש סכסוך מתמשך בין השתיים, שמתקיים רובו ככולו ברשתות החברתיות.

קיבצנו עבורכם חלק מהפוסטים המרושעים ביותר שכתבו המתחרות זו על זו:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.