חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

טק קראנץ': מיהי הישראלית שהצליחה לעבוד על עמק הסיליקון?

אשת המסתורין של עמק הסיליקון: אם תחפשו את השם Shirley Hornstein בגוגל, סביר להניח שתחשבו שמצאתם את אחד האנשים המקושרים ביותר בעמק הסיליקון. עם קשרים ליזמים המובילים, מקום בדירוגי הנשים החזקות בעמק הסיליקון, ותמונות לצד סלבס מובילים בתחום ההשקעות כמו ג'סטין טימברלייק, נראה שיש לה הכל. אולם חשיפה של אתר טק קראנצ' מגלה כי הדברים אינם כפי שהם נראים.

על פי האתר, שירלי הורנשטיין טוותה בשנה האחרונה זהות שלמה. היא הציגה תמונות שלה באירועים חשובים של תעשיית ההייטק, כמו השקת ארגון צדקה מקוון למען אזרחי אוגנדה, מסיבות וכנסים חשובים של החברות המובילות בעמק הסיליקון ועוד. אלא שכעת מתברר כי ייתכן שחלק מן התמונות אינן אמיתיות וכי הורנשטיין ככל הנראה ערכה את עצמה לתוכן באמצעות פוטושופ. 

שירלי הורנשטיין בתמונה מחשבון הטוויטר שלה

כך למשל, תמונתה לצד הזמר והיזם ג'סטין טימברלייק התבררה כמזוייפת, לאחר שטק קראנצ' פרסם את התמונה המקורית. בנוסף לתמונות, הורנשטיין דואגת גם לספר על קשריה הרבים בתעשייה. לטענתה היא חברה טובה של שון פרקר, מי שעמד מאחורי שרת השיתוף נאפסטר וקולגה שלו ב"קרן המייסדים", קרן הון סיכון שתומכת בפרויקטים שונים.

אולם כאן ככל הנראה התגלה עקב אכילס של סיפורה של הורנשטיין. קרן המייסדים, שגילתה על הסיפורים של הורנשטיין, החליטה לנקוט נגדה בהליכים משפטיים. בחודש דצמבר 2011 הגישה הקרן תביעה משפטית נגד הורנשטיין בטענה שהיא עוסקת במרמה והונאה.

 
שירלי הורנשטיין בתמונה עם ג'סטין טימברלייק

התמונה המקורית של ג'סטין טימברלייק

בכתב התביעה שהגישה קרן המייסדים נאמר: "החל מחודש יולי 2011 החלה הורנשטיין לפעול בדפוס שקרי הכולל הצגתה בכתב ובעל פה כעובדת או כמי שעבדה בעבר בקרן המייסדים על מנת לרמות שותפים עסקיים פוטנציאלים ומעסיקים עתידיים שלה. בפועל, גברת הורנשטיין מעולם לא הייתה ואיננה כעת מועסקת או שותפה עסקית של קרן המייסדים ושל אף אחד משותפיה של החברה". 

בתגובה לכתב התביעה, שלחה הורנשטיין מייל למערכת טק קראנצ' ובו טענה כי דברים רבים שנאמרו עליה בתביעה המשפטית אינם מדוייקים. אולם, על פי דברים שנאמרו על ידי אנשים הפועלים בתעשיית ההייטק וניהלו עם הורנשטיין קשרים אישיים ו/או מקצועיים טענו לא פעם כי מדובר במי שטוותה "רשת שקרים מסועפת" סביבה. 

"אני ישראלית" | מתוך חשבון הטוויטר של הורנשטיין

בחשבון הטוויטר שלה כותבת הורנשטיין כי היא ישראלית המתגוררת בסן פרנסיסקו. על פי הדווח בטק קראנצ', הורנשטיין הייתה מעורבת במספר חברות סטארט אפ אמריקאיות בשנה האחרונה, ביניהן: Zaarly, אתר מכירות פומביות מבוסס מיקום לשירותים ומוצרים, שהודתה כי הורנשטיין הועסקה בחברה למשך כמה חודשים כיועצת עסקית, גיפטקי, פרויקט איסוף כסף למתנות משותפות ועוד. מרבית החברות אותם הזכירה הורנשטיין סירבו להגיב ולא מסרו פרטים על הקשר שלה איתן. 

בציוץ שפרסמה הורנשטיין בטוויטר בפברואר השנה, היא ביקשה סליחה על טעויות שעשתה, ככל הנראה בהתייחסות להאשמות והטענות נגדה. לדבריה: "אני מבינה קארמה, עשיתי כמה דברים טיפשיים ואני משלמת עליהם. למדתי את הלקח שלי, באמת. בבקשה תפסיקו לענות אותי…" אתר טק קראנצ' פנה להורנשטיין בניסיון להשיג תגובה אך לא קיבל מענה. 

הורנשטיין עם הקומיקאי אנדי סמברג (למעלה) וסמברג עם השחקנית ראשידה ג'ונס בתמונה המקורית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן