Forbes Israel Logo

טק קראנץ': נסגרה עסקת מכירת פייס.קום הישראלית לפייסבוק

העסקה המדוברת בין פייס.קום לבין פייסבוק היא כבר לא בגד שמועה בלבד, כך לפי דיווח בבלוג הטכנולוגיה האמריקאי טק קראנץ'. לדברי מקורות המקורבים לעסקה, צפויה הרשת החברתית של מארק צוקרברג לרכוש את חברת הסטארט אפ המאפשרת זיהוי פנים המבוסס API תמורת 100 מיליון דולר. פרטי העסקה טרם פורסמו ולא ברור אם יש קשר לשמועה על מכירת מניות פייס.קום על ידי מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס. 

מנכ"ל פייס.קום ומייסד שותף, גיל הירש מכחיש את סגירת העסקה וטוען כי נכון לרגע זה, אין כל חדש בעניין. אולם, מקורבים לעסקה מדווחים על כך שעורכי דין של שני הצדדים, עומלים כעת על סיכום הפרטים האחרונים לפני שלב החתימה, אך הסכמה כללית בנושא כבר הושגה. 



100 אלף משתמשים | פייס.קום

אתמול דווח באתר הרוסי Vedomosti כי מנוע החיפוש הפופולארי במדינה, יאנדקס, מנהל מגעים עם פייסבוק במטרה למכור לה את מניותיו בפייס.קום. יאנדקס השקיע 4.3 מיליון דולר בחברת הסטארט אפ, בשיתוף עם קרן ההשקעות הישראלית, עבור 18.4% מהחברה. כתוצאה מכך, הצטרף מנכ"ל יאנדקס, ארקדי וולוז' לדירקטוריון החברה.


לטענת טק קראנץ', רכישת פייס.קום על ידי פייסבוק היא צעד טבעי, שכן מדובר בחברה שאחראית על פיתוח טכנולוגיית זיהוי פנים שמקל את פעולת התיוג באתר ועשוי לשפר את הגרף הסוציאלי של הרשת ובכך לסייע בייעול פלטפורמות הפרסום בה. בנוסף, גם העובדה כי פייס.קום ממוצבת כמובילה בתחום זיהוי הפנים בשוק הסלולר, הופכת אותה לאטרקטיבית עבור פייסבוק, אשר פועלת לחיזוק מעמדה בענף זה. 

האפליקציה של פייס.קום, המאפשרת למשתמשים ללסרוק את תמונותיהם ולתייג פנים מוכרות, כבר רשמה למעלה מ-100 אלף הורדות. בנוסף, החברה פתחה גם את אפליקציית זיהוי הפנים לאייפון KLIK, המאפשרת תיוג אוטומטי דרך מכשיר הסמרטפון. בקרוב צפויה החברה להשיק גם אפליקציית אנדרויד דומה.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.