Forbes Israel Logo

טרנד סיני: מה גרם לפייסבוק לאמץ פיצ’רים זהים לאלה של WeChat?

פייסבוק מתכננת לשנות את פלטפורמת המדיה החברתית שלה עם תוספות כמו, הודעות פרטיות, קבוצות ותשלומים שדומים לחידושים האחרונים של אפליקציית WeChat הסינית. כל אלו הן הדוגמאות העדכניות ביותר לטכנולוגיה של סין המועתקת במערב. זוהי מגמה שהתפתחה במהלך העשור האחרון, כאשר הטכנולוגיה של סין נטשה את הסטנדרט של העתקת הטכנולוגיות של עמק הסיליקון, כאשר פייסבוק הועתק בסין על ידי RenRen.

אפליקציות התוכן, חברה ומסחר הסיניות מתקדמות יותר מאלה שבמערב. WeChat מאפשרת לקנות, לשלם ולשוחח בקלות וביעילות, וזה יותר פונקציונלי מאשר האפליקציות של פייסבוק. ל-Tecent, בעלת אפליקציית המסרים WeChat, יש מיליארד משתמשים. WeChat Pay מונה 900 מיליון משתמשים, ומשמשת כארנק נייד מיידי שעוקף בנקאות וכרטיסי אשראי כדי לשלם עבור פריטים על ידי סריקה, באמצעות אפליקציה ייעודית לנייד.

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מגבירה את התחרות בין החברות | צילום: shutterstock

WeChat השיקה גם מיני-חנויות המשלבות בין תוכן למסחר בצורה חלקה עם קישורים לרכישת המוצרים שניתן לגשת אליהם רק מתוך WeChat. זוהי גישה ראשונה וחדשנית בסין למוניטיזציה לאפליקציות לנייד. בתוך שנתיים מהשקתה, המיני-חנויות הגיעו ל-200 מיליון משתמשים, מה שהביא גם את טסלה ו-Walmart להשיק מיני-חנויות ב-WeChat.

WeChat כמעט ולא פעילה כלל בארה"ב, ומשאירה הזדמנות לפייסבוק למלא את הפער עם החידושים שלה. הודעות ושיחות של WeChat ניתנות לשימוש בארה"ב, אך הפונקציות של תשלומים וקניות אינן נגישות בארה"ב ללא חשבון בנק בסין וחשבון משתמש רשום. רק כ-2% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב ניגשים ל-WeChat פעם בכמה ימים – אם כי רוב אנשי הקשר העסקיים הסינים-אמריקניים שסקרנו בארה"ב ובסין מעידים על התועלת שלה.

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק מחקה מודל סיני. אפליקציית סרטוני הווידאו של סין TikTok הניעה את פייסבוק ב-2018 להשיק את הגרסה שלה, Lasso, שתוארה בסין כהעתק 100% של האפליקציה שנוצרה בסין. הגרסה המקוונת של WeChat למעטפות האדומות של השנה הסינית החדשה, הממולאות בכסף למתנות לחברים ולמשפחה, גם העניקה השראה לפייסבוק, שבדקה את האפשרות למשלוח כסף כמתנה מקוונת גם בפלטפורמה שלה.

חיפוש אחר עסקים מוצלחים יותר בסין כדי להעתיק אותם אל מחוץ לסין. זה חלק מהמירוץ הטכנולוגי של ארה"ב-סין שאנו מסקרים כבר יותר מעשור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.