Forbes Israel Logo

יאהו מוכרת 40% מאחזקותיה ב'עליבאבא' ב-7 מיליארד דולר

חברת יאהו הודיעה אתמול על השלמתה של עסקה עם קבוצת עליבאבא הסינית למכירת מניותיה תמורת שבעה מיליארד דולרים. בשלב זה תמכור יאהו עד מחצית מהמניות שברשותה, כאשר את השאר תוכל עליבאבא לקנות לאחר הנפקתה הצפויה. סגירתה של העסקה התאפשרה על בסיס הערכת שווי של עליבאבא ב-35 מיליארד דולרים.

בהודעה שפרסמו שתי החברות צויין כי העסקה ביניהן כוללת גם תמריצים כספיים משמעותיים עבור עליבאבא שיאפשרו לה לגייס הון נוסף לפי שווי גבוה מ -35 מיליארד דולרים. תנאי נוסף בעסקה מתיר ליאהו את האפשרות לשחרר את מניות עליבאבא הנותרות שברשותה בכל זמן שתבחר.

בשלב הראשון של העסקה, בהנחה שעליבאבא תרכוש את מחצית המניות של יאהו כולה, היא צפויה לשלם 7.1 מיליארד דולרים, כאשר 6.3 מיליארד מהם יהיו במזומן ואילו 800 מיליון הנותרים יומרו למניות הראשונות שלה.

בנוסף, במסגרת העסקה הוערך רשיון התפעול של עליבאבא ביאהו סין לארבע השנים הבאות. עבור סעיף זה תשלם עליבאבא ליאהו 550 מיליון דולרים. עם זאת, הוסרו המגבלות שמנעו מיאהו לגייס השקעות נוספות במדינה.

העסקה, שהשלמתה צפויה בתוך חצי שנה, החלה להתגבש לאחר פיטוריה של קרול בארטס מתפקיד מנכ"לית יאהו. המגעים בין שני הצדדים, שהחלו כבר בשנת 2009 הגיעו לאחרונה לסיומם המשמח. בהנהלת חברת יאהו חלו לאחרונה שינויים נוספים. בשבוע שעבר מונה רוס לווינסון, שכיהן עד כה כמנהל המדיה העולמי של יאהו למנכ"ל החברה. לווינסון החליף את סקוט תומפסון, שפוטר לאחר שנודע כי זייף תואר במדעי המחשב בקורות החיים שמסר לחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן