חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יבואנית רשמית נוספת לאפל בישראל; האם המחירים צפויים לרדת?

שבע שנים מאז קיבלה לידיה iConGroup, מפעילת רשת חנויות איידיגיטל, את השרביט מ״ידע מחשבים״ ומונתה ליבואנית הרשמית של אפל בישראל, הודיעה אתמול חברת C-Data על מינויה הרשמי כיבואנית נוספת של ענקית הטכנולוגיה.

לפחות בשלב הראשון תשווק ותפיץ C-Data רק את ליין האייפונים והאייפדים של החברה, כשכל יתר המוצרים ישארו בידיה של iConGroup. מנגד, iConGroup תוכל החל משבוע הבא גם היא למכור מכשירי אייפון במקביל לתחילת פעילותה של C-Data. את הבשורה עשויים לגלות הצרכנים בהוזלה של ליין מכשירי iOS מחד ובמחירים אטרקטיביים יותר עבור תיקוני מכשירים.

C-Data, בשונה מאיידיגיטל, לא צפוייה למכור באופן ישיר לצרכן הסופי, אלא לשמש כספק סיטונאי, אך סביר להניח שהתחרות בין השתיים ומול ספקיות הסלולר תוביל לירידה מתונה במחירי מכשירי האייפד והאייפון בישראל כבר במהלך השבועות הקרובים.

על רקע המהפכה הסלולרית

אם עד לפני מספר שנים נהג הצרכן הישראלי לרכוש מכשירי סלולר מספקיות הסלולר, שינויים שהוביל משרד התקשורת בינהם אסר על הספקיות לסבסד מכשירים, הובילו את הצרכנים אל החנויות הפרטיות. התחרות הערה בשוק גרמה גם לשגשוג השוק האפור ושם אפל רושמת רווחים נמוכים יותר ומתקשה לשמור על חווית השימוש במכשיריה, מרכיב הנחשב מהותי לקופרטינו.

חשוב לציין, שבישראל קיימות לא מעט חנויות המוכרות את מוצרי אפל בייבוא מקבילי ולא רשמי, ובחלקן המחירים אטרקטיביים יותר. התחרות בין החברות צפוייה להוזיל אמנם את מחירי המכשירים הנמכרים באופן רשמי, אך פערי מחירים עשויים להשמר מול הייבוא המקבילי של ליין המוצרים.

במקביל להפצת מכשירים תציע C-Data גם שירות מעבדה נפרד מזה של איידיגיטל באמצעות חברת DCS. שתי החברות: C-Data ו-iConGroup יכבדו אחריות אחת של השנייה אך לא יעניקו אחריות למכשירים שנרכשו דרך מפעילות הסלולר ומי שרכש את מכשיר האייפון או האייפד שלו בחו״ל יוכל לזכות לשירות רק במידה ויציג דרכון זר. מיותר לציין שמכשירים שנרכשו בייבוא מקבילי לא יזכו לאחריות בקרב אף אחת משתי החברות.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

דיווח: נוקיה תשיק ליין מכשירי אנדרואיד בסוף החודש

ביוספ מגייסת 2 מיליון דולר מ-BRM כדי לאבחן מומים מולדים בעוברים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן