Forbes Israel Logo

יגאל דמרי: "אם תאושר תוכנית מע"מ אפס לאחר הבחירות, מחירי הדירות יעלו בעיקר בפריפריה"

"את 2014 התחלנו במכירות בקצב מצוין, אבל במארס יצא שר האוצר לשעבר יאיר לפיד עם הצהרה לא אחראית על התוכנית למע"מ אפס", אומר יגאל דמרי, מנכ"ל חברת הבניה י.ח. דמרי, בראיון מיוחד לפרויקט "מנהלים עם חזון" של פורבס ישראל. "ההצהרה יצרה צפיות לירידת מחירים, לפחות לרוכשים צעירים, והכניסה את הרוכשים הפוטנציאליים להמתנה. הנזק לא היה נגרם אילו היתה הממשלה מודיעה על הפחתת המע"מ לאחר שהושלמו פרטי התוכנית, ואם התוכנית היתה יוצאת לפועל בתוך זמן קצר לאחר מכן".

– לפרויקט מנהלים עם חזון

"ובכל זאת, זו היתה עבורנו שנה טובה מאוד; בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווחנו רווח נקי של 128 מיליון שקל. בשנה האחרונה לא קפאנו על שמרינו והמשכנו לקנות קרקעות באזורים שאנחנו חושבים שהביקושים אליהם יימשכו והמחירים יעלו מעבר לממוצע בענף".


"ב-2015 ימשכו עליות המחירים בענף". יגאל דמרי | צילום: יח"צ

"בשנה שחלפה תגברנו את הרכישות במקומות שבהם אנחנו מאמינים כי המחירים יציבים ויש סבירות מאוד גבוהה שהמחירים בהם ימשיכו לעלות. רכשנו שטח לבניית אלפיים יחידות דיור בשיתוף עם אזורים ורכשנו מגרשים בקריית גת לבניה רוויה וקוטג'ים".

"אני מאמין שב־2015 יימשכו עליות המחירים בענף, מפני שהביקוש יציב ואין גידול בהיצע. הממשלה היוצאת לא הציעה פתרון של ממש להגדלת ההיצע, התוכניות שיצאו לפועל – כמו מחיר מטרה ותוכנית מע"מ אפס שלא אושרה – הן בבחינת כדור הרגעה ולא פתרון של ממש. אם תאושר תוכנית מע"מ אפס לאחר הבחירות, מחירי הדירות יעלו בעיקר בפריפריה".

"בטווח של חמש השנים הקרובות אני מעריך כי המצוקה תלך ותגדל, וכחברה אנחנו נערכים לפתח יותר פרויקטים. פעילות החברה תמשיך לגדול. אנחנו משתדלים לפעול השנה במעגל השני והשלישי של ערי הפריפריה. באזורים אלה אנחנו צופים צמיחה מהירה יותר בגלל הפיתוח המהיר של התשתיות והתחבורה, שמקרבת את הפריפריה למרכז.

"אני צופה כי ב־2015 תהיה הגברת הפעילות בתחום הפינוי־בינוי לחידוש מרכזי הערים. בשנים הקרובות אני צופה יציבות במשק, מפני שבסך הכל יש לנו כלכלה טובה. ניסיוני מורה שהחברה שלנו המשיכה לצמוח גם בשנים פחות טובות למשק בכללו".

הכתבה היא חלק מפרויקט המנהלים של פורבס ישראל – בכירי המנהלים במשק פורשים את חזונם לשנת 2015

 – לפרויקט המלא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.