Forbes Israel Logo

יגאל לנדאו: "העיכוב באישור דו"ח ועדת צמח לא הגיוני"

שמות חדשים בשוק רשיונות חיפוש הנפט: בהמשך להמלצות מועצת הנפט מ-16 בינואר 2013, העניק במהלך יום הזכרון הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והמים שני רישיונות חיפוש חדשים, "נטע" ו"רועי", מתוך כוח זכות קדימה בהיתר מוקדם "גל".

כמו כן אישר הממונה העברת זכויות לשם עמידה בדרישות המקצועיות והכלכליות לקבלת רישיון. הרכב הקבוצה הינו 70% רציו חיפושי נפט (שותפות מוגבלת), 20% חברת אדיסון (Edison International Spa) ו-10% הזדמנות ישראלית מקורות אנרגיה (שותפות מוגבלת).


צילום: רויטרס

"ערב יום העצמאות התבשרנו על קבלת הרישיונות נטע ורועי בשטחי גל", סיפר יגאל לנדאו, מבעלי רציו, "ואנו כמובן שמחים על ההזדמנות להמשיך בפיתוח והרחבת הפעילות בנכסי רציו שאנו מקווים שיבטיחו גידול משמעותי בעתודות הגז הקיימות של מדינת ישראל ואף אולי של עתודות הנפט".

"אנחנו מאד גאים ושבעי רצון מתחילת הפעילות של מפעיל בסדר גודל של אדיסון בישראל", הוסיף לנדאו, "בתקופה בה אנו עדים לפרסומים לפיהם למעלה מ-50 חברות בינלאומיות, מהמובילות בתחום, נוהרות לשטחים הימיים של לבנון, ופוסחות על ישראל, אנו רואים כהישג הן לשותפות והן למדינת ישראל, את תחילת פעילותה של אדיסון בישראל. היא מהחברות המקצועיות והרציניות בסקטור, ומאמינים שתחת פעילותם נגיע להישגים, כפי שהיה בהכנסת נובל לתגלית ליוויתן".

"גם הבוקר אני עדיין לא מבין את העיכוב באישור דוח ועדת צמח שיאפשר את ייצוא הגז", סיים לנדאו. "ללא יצוא הגז פיתוח התגליות לא יתאפשר. זה עיכוב לא הגיוני (מעל שמונה חודשים מאז הוגשו המלצות ועדת צמח), כאשר מדובר בעצירת הכנסה של לפחות מיליארד שקל בחודש ובהכנסות קריטיות לקופת המדינה, בתקופה של צורך בצמצום וקיצוצים כואבים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.