Forbes Israel Logo

יד ראשונה מגנגסטר: ביתו של אל קפונה במיאמי עומד למכירה

אחת מפיסות הנדל"ן הידועות לשמצה ביותר במיאמי ביץ' עומדת למכירה בעבור 8.5 מיליון דולר. מדובר באחוזתו רחבת הידיים של אל קפונה – הגנגסטר הנודע משיקגו, בה נפטר לאחר שחרורו ממעצרו הארוך בכלא אלקטרז.

האחוזה המשתרעת על פני שטח של כ-900 אלף מטר רבוע, ממוקמת על פאלם איילנד, בין גורדי השחקים של מיאמי ואזור בתי המלון שעל החוף.

הבעלים הנוכחיים, חברה מפלורידה המנוהלת על ידי רואה חשבון ניו יורקי, רכשה את הנכס רק לפני כחצי שנה בעבור 7.4 מיליון דולר, וכבר מציעה אותו למכירה במחיר הגבוה במיליון דולר ממחיר הקנייה.


קפונה ב-40 אלף דולר. היום מוצע הנכס למכירה ב-8.5 מיליון | צילום: רויטרס

האחוזה נבנתה ב-1922 על ידי קלרנס בוש, חבר במשפחת אנהאוזר בוש בעלת מבשלות השיכר. קפונה, שעשה הון עצום מיבוא ומכירת מוצרי אלכוהול בתקופת היובש בארה"ב, קנה אותה ב-1928 בעבור 40 אלף דולר, לאחר שנאלץ לברוח משיקגו ומאוחר יותר מלוס אנג'לס. מיאמי בראשית ימיה הייתה מקום מקלט ידוע לברוני פשע אמריקאים (בין השאר הייתה גם ביתו של מאיר לנסקי בשנות ה-50), בשל קרבתה להוואנה – מפלט פופולרי להימורים ושתיה באותה תקופה.

הגעתו של קפונה לפלורידה לוותה בהתנגדות חריפה של התושבים והשלטונות שעקבו ארח כל צעד שלו. הוא מצדו, ניסה להמיס את ליבם של שכניו החדשים עם תרומות נדיבות לפוליטיקאים והבטחות כי ישמור על החוק. בנוסף, עם הגעתו הפך קפונה את האחוזה למבצר עם דלתות עץ איתנות, קירות בטון ובית שער. שומרי ראש היו נוכחים באופן קבוע באחוזה, ומלווים את קפונה ברחבי העיר כאשר היה יוצא למסעות קניות או לסיבוב הימורים בקזינו המקומי.

שער האחוזה. קפונה הפך את המקום למבצר | צילום: רויטרס

לאחר שהוזנח במשך שנות ה-70 וה-80, עבר הבית שיפוץ ושחזור, והוצא למכירה ב-2011. על אף שמדובר באתר מותו של קפונה לאחר שחזר כחולה נפש מאלקטרז, ואולי דווקא בשל עובדה זו, ערכו של הבית רק הלך וגדל ממכירה למכירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.