Forbes Israel Logo

יוזמה חדשה של משרד השיכון: תוכנית פינוי בינוי בדיור הציבורי

האם נמצא הפיתרון למצוקת הדיור: שר השיכון אורי אריאל יוזם מכירה של קרקעות עליהן נמצאות דירות של עמידר על מנת לקנות ולבנות דירות חדשות לדיור ציבורי. בימים הקרובים יפרסם המשרד מכרז למיפוי הדירות הציבוריות בארץ. התכנית תמומן כולה על ידי מכירת הקרקעות ולא מתקציב המדינה.

בשלב הראשון, בניינים הממוקמים על קרקעות יקרות עם זכויות בנייה נוספות ימכרו לכל המרבה במחיר. מהכסף שייכנס ייבנו גם דירות להשכרה ודיור לסטודנטים. בדיור הציבורי בישראל יש כ-70 אלף דירות, ועל פי הערכות, מכירת השטחים עשוייה להביא להכנסות של מיליארדי שקלים.

לאחר מכן, המדינה תפנה את הדיירים לדיור חלופי וחדיש יותר והבניינים שיפונו יימכרו ליזמים על מנת להרוס אותם ולבנות במקומם דירות חדשות שיימכרו בשוק החופשי תוך ניצול מקסימלי של זכויות הבנייה. כספי המכירה, יועברו ישירות לקופת הדיור הציבורי במשרד הבינוי והשיכון על מנת לבנות בניינים חדשים ומודרניים לטובת זכאי הדיור הציבורי, מעונות סטודנטים ודיור להשכרה.


"אם אין כסף, נייצר כסף". אורי אריאל | צילום: דוברות הכנסת

במסגרת היוזמה, מתכנן השר אריאל לשנות את ייעודה של עמידר לחברה המשווקת קרקעות. הדבר מותנה באישור סופי של רשות החברות הממשלתיות. כשהכוונה היא להתחיל במחירת הקרקעות תוך שנה מהשקת התכנית. השר אריאל אמור להציג את תכניתו לראש הממשלה בנימין נתניהו בימים הקרובים.

״מדובר בתוכנית לאומית שתיתן מענה לאלפי זכאי הדיור הציבורי שממתינים לדירה ואף תוכל להתרחב לטובת סטודנטים. המציאות שבה לא מתאפשר לקבל תקציבים לטובת מתן מענה ראוי לדיור הציבורי לא מקובלת עלי ועל כן אם אין כסף אנחנו נייצר את הכסף", אמר השר. "כאשר אנו באים לפתור את מצוקת הדיור של מעמד הביניים אסור לנו להשאיר בצידי הדרך את החלשים שהכי זקוקים לנו. זוהי בשורה ענקית עבור ציבור שלם ואני מתכוון לעשות הכל על מנת שהתוכנית תכנס לפועל בהקדם האפשרי״.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.