Forbes Israel Logo

יוזמה חדשה תעניק לבני +45 הזדמנות להשתלב בהייטק

בין אם אתם עובדים בארגון גדול ומבוסס או בחברת סטארטאפ קטנה המונה כמה עשרות עובדים, סביר להניח שממוצע הגילאים של רוב העובדים מסביבכם הוא בסביבות גילאי 20-30. עם זאת, לא ניתן להכחיש שקיימים בשוק יזמים ובעלי חזון גם בגילאים מבוגרים יותר, שלאור נורמות, תנאים או החלטות כאלה ואחרות אינם מצליחים למצוא עבודה ולחזור למעגל התעסוקתי.

פרוייקט חדש בשם סטארטאפיסט (Startappist) מעוניין לעזור לאנשי הטכנולוגיה בגילאי 45 ומעלה לחזור אל עולם העבודה, הפעם עם דגש מעט יותר גדול על נושא היזמות ועל זיקה לאחד מהתחומים החמים ביותר כיום – מובייל.

יזמות למען היזמים

סטארטאפיסט הינו מיזם שנוצר מרעיון חברתי, המיועד לעזור לפרילאנסרים בגילאי 45 ומעלה לחזור אל שוק העבודה, אך באופן שונה מאתרי הפרילאנס הקיימים כיום בשוק. בעוד שהאתרים הקיימים נועדו לתווך בין עובדים לפרוייקטים הרלוונטים עבורם ועבור תחום המומחיות שלהם, סטארטאפיסט מציע להם להצטרף לשורותיו על מנת לעבוד על פיתוח פרוייקטים ורעיונות עצמאיים, להציע רעיונות חדשים בעצמם וכמובן להיות שותפים ברווחיה של החברה כולה.

הרעיון העומד מאחורי המיזם הוא לאפשר לעובדים לחזור אל מעגל העבודה, כשהפעם יוכלו לקחת חלק גדול יותר בתהליך הייצור והפיתוח של המוצר. לכן, מתמקדת החברה באחד מהנושאים החמים והמבוקשים ביותר כיום ברחבי העולם – מובייל בכלל ופיתוח אפליקציות בפרט. למעשה, העובדים יכולים להציע רעיונות משלהם לאפליקציות חדשות, ולהתחיל לעבוד עליהן כמעט מיידית עם הצוות הקיים.

כולם מרוויחים

במטרה לאפשר למפתחים להרוויח מהתהליך, הנתח של סטארטאפיסט נמוך מההכנסות הכוללות של המוצר, כאשר עיקרי הרווחים מיועדים להגיע "לבנק" מרכזי בו שותפים כלל העובדים ממגוון הצוותים והאפליקציות. זאת במטרה לאפשר גם לצוותים שפיתחו אפליקציות שלא הצליחו להתרומם או לצבור כמות משמעותית של משתמשים להיות שותפים לרווחי הכלל.

החברה מסבירה כי מודל זה מגיע מתוך ההבנה שאף אחד לא יודע איזה אפליקציה תצליח ואיזה לא, ולכן הוחלט להקים שותפות באפליקציות במטרה להגדיל משמעותית את אפשרויות הרווח.

למעשה, במידה ואחד מחברי האתר הציע רעיון אך אינו מעוניין לקחת חלק בפיתוח שלו, הוא עדיין יהיה חלק מהצוות שיקבל את ההכנסות הישירות של האפליקציה, אך בנתח נמוך משמעותית. כמובן שהמשתמשים שיקחו חלק פעיל בתהליך הפיתוח עצמו, חלקם יגדל בהתאם.

חשוב להבהיר כי מדובר במיזם שעדיין נמצא בשלביו המוקדמים, ונכון להיום מונה כמה עשרות בודדות של יזמים ממגוון המקצועות הרלוונטי. למעשה, חלק מהיזמים הללו היו בעבר בתפקידים בכירים בחברות גדולות שלצערם, מצאו את עצמם מחוץ למעגל העבודה. החברה מאמינה כי כעת באמצעות סטארטאפיסט יוכלו לחזור למקורות, ליצור וליזום בסביבת יזמים שכמותם.

על מנת לעשות זאת, פונה החברה לכל מי שעבר את גיל 45, שאינו מועסק כשכיר כיום ובעל רקע בתכנות, ניהול מוצר, עיצוב, שיווק דיגיטלי או בדיקות ומזמינה אותו להרשם אל האתר. לאחר ההרשמה, צוות מטעם סטארטאפיסט יזמין את המועמדים הרלוונטיים למפגשים קצרים, סוג של ראיונות עבודה אם תרצו, במהלכם יקבלו העובדים הפוטנציאליים הסבר על המיזם, התנאים הרלוונטים וכמובן ייבדקו ויאושרו על ידי צוות סטארטפיסט.

הכשרה כחלק מהמשרה

לאחר סיכום התנאים וחתימה על חוזה עבודה, יוכלו העובדים להתקדם אל השלב הבא בתהליך ההכשרה שלהם – במסגרתו תרשום אותם החברה לקורס הרלוונטי לתחום עיסוקם, שכמובן יוצע ללא תשלום. כך לדוגמה, עבור מועמדים בעלי רקע רלוונטי בתחום התכנות ישנם שני קורסים: תכנות אפליקציות (Front End) או תכנות צד שרת.

החברה מבהירה כי אינה מעוניינת להעניק הכשרה מלאה לעובדים והמטרה של הקורסים השונים, בין אם בתכנות לבין אם בתחומים אחרים, היא להזרים מעט שמן בגלגלים שייתכן והפכו חלודים עם השנים. בסיום הקורס, או לחילופין במידה והמועמד הגיע עם רקע עשיר ולא הזדקק לקורס, הוא יצטרף לצוות פיתוח של אפליקציה מהמאגר הקיים, שחשוף לחברי האתר בלבד.

בשלב זה מתחילה העבודה האמיתית, כאשר על הצוותים לפתח את הרעיונות שהוצעו ולהפוך אותם לאפליקציה ממשית. כמובן שהחברה מסייעת בתהליכים בכל מה שדרוש, החל מייעוץ לפיתוח, פתיחת חשבונות ב-Google. Apple, Microsoft, הקמת סביבת פיתוח, ניהול פרוייקטים והבדיקות הנחוצות כשהמוצר נמצא בשלביו האחרונים.

בסופו של התהליך, החברה תעזור בהפצה של האפליקציה לחנויות השונות, תבצע את פעולות הקידום והשיווק הנדרשות על מנת להעלות את הפופולאריות של המוצר וכמובן תעזור להביא את המשתמשים. כאן למעשה טמון מודל הרווח של האפליקציות השונות, שכן באמצעות פרסום או רכישה בתוך האפליקציה יחלו לזרום כספים בחזרה אל צוות המפתחים שעומד מאחוריה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

דיווח: חבילת התוכנות של אופיס לאייפד קרובה מתמיד

עליית מדרגה בסכסוך בין משרד התקשורת לחברת בזק

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן