Forbes Israel Logo

יום המזל שלו: שוויו של מנכ”ל נטפליקס עלה ברבע מיליארד דולר

זה היה שבוע טוב עבור המיליארדר ריד הייסטינגס, מייסד שותף ומנכ"ל של נטפליקס, חברה המספקת שירות צפייה ישירה בטכנולוגיית סטרימינג. לפני שנה החלה נטפליקס לפעול גם בישראל, וכבר הציעה כתוביות בעברית לחלק מהתכנים כמה חודשים לאחר מכן.

ביום שלישי האחרון נסחרו מניות החברה בשיא של 176.13 דולר והגיעו לשיא של 184.91 דולר באותו היום מאוחר יותר, ולבסוף סיימו בשווי של 183.60 דולר. העליה בשווי המניה הביאה את הייסטינגס, שבבעלותו קרוב ל-12 מיליון מניות (קרוב ל-3%), לזינוק בשווי הונו ביותר מרבע מיליארד דולר – מ-1.91 מיליארד דולר ביום שני ל-2.17 מיליארד דולר בפחות מ-24 שעות.

נוסף על השווי הנקי של הייסטינגס ששבר שיא, נטפליקס הגיעה לאבן דרך נוספת. החברות שלה הגיעה לתשע ספרות בפעם הראשונה ברבעון השני. הדו"ח שפורסם על ידי החברה קובע כי ברבעון השני של שנת 2017, נטפליקס גדלה ב-5.2 מיליון מינויים (מספר שעובר בהרבה את התחזית שהייתה צפויה לעמוד על שני מיליון מנויים), והגדילה את מספר המנויים הכולל מ-99 מיליון ל-104 מיליון.

"הם עושים תוכן נהדר וזה גורם לאנשים לרצות להירשם", אמרה לורה מרטין, אנליסטית בכירה בבנק ההשקעות נידהם ושות'. "אם הם ימשיו להוסיף מנויים בקצב הזה, המניות שלהם בהחלט ימשיכו לעלות".

דייוויד מילר, מנכ"ל בנק ההשקעות לופ קפיטל מרקטס, הסכים כי התוכן המקורי של נטפליקס הוא הרוטב הסודי להצלחתה של החברה. בשנים האחרונות נטפליקס הפיקה כמה מהתצוגות הנצפות ביותר בעולם, כמו "בית הקלפים", "נרקו" ו"כתום זה השחור החדש".

הייסטינגס. שווה 2.17 מיליארד דולר | צילום מסך מיוטיוב

ביום חמישי שעבר, האקדמיה הטלוויזיונית מינתה 91 מועמדויות לפרס האמי, מתוך 27 תוכניות מקוריות של נטפליקס, אשר מהווה עלייה משמעותית מ-54 מועמדויות בשנה שעברה. "יש להם את היכולת לשכור את מיטב הבמאים, הסופרים הטובים ביותר והשחקנים הטובים ביותר, והם נותנים ליוצרים האלה לספר את הסיפורים הכי טובים שלהם, וזה לא נראה מאולץ בשום צורה", אמר מילר. הוא אף נתן לנטפליקס קרדיט על כך ששינתה במו ידיה את הרגלי הצפייה על ידי שימוש במודל "צפיית בינג'", שהוא כאמור צפייה בסדרות טלוויזיה בפרקי זמן ארוכים.

"למה לחכות שבוע שלם כשאני יכול לראות את כל העונה עכשיו?", ההשקעה הגדולה של נטפליקס במנוע ההמלצה שלה השתלמה אף היא, הוסיף מילר.

ריד הייסטינגס ייסד את נטפליקס עם מנהל התוכנה מארק רנדולף בשנת 1997, בתחילה כדרך להציע השכרת סרטים באינטרנט. ב-1999 היא הציגה לראשונה את שירות המנויים שלה, המציע שירותי סטרימינג בלתי מוגבלים, ובשנה שלאחר מכן היא החלה להציע את מערכת ההמלצות האישית, שבאמצעותה הצופים נהנים ממגוון רחב של סרטים הקרובים להיסטוריית הצפייה שלהם ונחשפים לתכנים חדשים שמתאימים לטעמם האישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.