Forbes Israel Logo

יום הפכפך בבורסה: אינטרנט זהב זינקה ב-9.1%, סקיילקס צנחה

יום המסחר הראשון בתל אביב התנהל במגמה יציבה, על רקע בקשת ספרד כי האיחוד האירופי יחלץ את הבנקים הקורסים במדינה. אתמול אישרו שרי האוצר של אירופה תוכנית בהיקף של 100 מיליארד דולר לחילוצה של הכלכלה הרביעית בגודלה ביבשת.

ת"א 25 היה מרבית היום בטריטוריה החיובית. לקראת סוף היום עבר המדד לירידות של כ-0.2%, ולאחר התמתנות פעולת המוכרים סיים המדד את המסחר בעלייה של 0.48%. מדד ת"א 100 הוסיף 0.45% לערכו ביום המסחר הראשון של השבוע, בעוד מדד הבנקים בלט עם עלייה של 0.98%.

בקרב המניות העולות היום בלטה אינטרנט זהב שחזרה למסחר בת"א הבוקר עם פער ארביטראז' שלילי של 1.5%. המניה זינקה היום בת"א ב-9.14%. בי קומיוניקיישנס עוררה עניין אף היא, כאשר סיימה את יום המסחר בעלייה של 3.97%. שתי החברות הללו מחזיקות בבזק. מנגד, מניית סקיילקס – חברה הנמצאת עדיין בשליטת איש העסקים אילן בן-דב – צנחה ב-10.1%.

מניות נוספות שריכזו עניין במהלך המסחר היו יצרניות המזון וקמעונאיות המזון. מניית שטראוס גרופ הובילה בעלייה של 4.40% כאשר מניית אסם עלתה ב-1.67% ושופרסל זינקה ב-3.34%. למעשה, מניית שופרסל מסכמת רצף עליות של חמישה ימים בהם השלימה זינוק של יותר מ-10%.

מניות נוספות שירדו במהלך המסחר והעיבו על עליות השערים בבורסה היו כיל, אשר איבדה 1.2% מערכה ובמחזור של כמעט 70 מיליון שקל.

ברקע למסחר היום עמדה הודעת האיחוד האירופי מאתמול על הענקת סיוע בסך 100 מיליארד יורו עבור המערכת הבנקאית בספרד. על אף ההכרזה, הודיע ראש הממשלה הספרדי ביום שישי כי לא יחתום על הסיוע עד אשר הבנקים המסחריים במדינתו יעברו מבחני לחץ. מה שמחזק את חששות המשקיעים בעולם ליציבות הבנקים באיחוד האירופי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.