Forbes Israel Logo

יום מעשים טובים: בעוד כחודש צפוי כל ישראלי חמישי לצאת ולהתנדב

ביום שלישי ה-28 במרץ יתקיים בישראל, כמדי שנה, יום מעשים טובים 2017, אשר יתקיים בעולם ב-2 באפריל. למעלה ממיליון וחצי ישראלים צפויים להשתתף השנה בפרויקט הייחודי (אחד מכל 5 ישראלים), המהווה שיא של עשייה מתמשכת לאורך כל השנה. כך למשל, השנה כ-50% מהפרויקטים ההתנדבותיים ימשכו גם לאחר יום מעשים טובים. בנוסף, על פי נתוני עמותת "רוח טובה", ישנה עלייה מתמדת בכמות האנשים הפונים לעמותה על מנת להתנדב לאחר יום מעשים טובים. יום מעשים טובים הינו פרויקט הדגל של עמותת "רוח טובה", הפועלת כל השנה כדי להעמיק את החיבור בין אנשים שמעוניינים להתנדב ובין עמותות וארגונים הזקוקים למתנדבים.

יום מעשים טובים בחולון | צילום: סיון פרג'

אשת העסקים, הפילנתרופית ויוזמת יום מעשים טובים, שרי אריסון: "בנינו תשתית ענקית של עשיית טוב. כל אחד עושה טוב, אבל החיבור יחד – מביא עוצמה. ביחד אנחנו יכולים להעביר את המשקל לחיובי וזה מביא המון תקווה. המיזם הזה, שנולד לפני כאחת עשרה שנה, חצה גבולות והפך לגורם בינלאומי מאחד בזכות הפשטות שבו, ובגלל היכולת של כל אחת ואחד להתחבר אליו ולקחת חלק ביוזמה. המטרה היא ליצור מסה קריטית של עשיית טוב שתביא לשינוי חיובי בעולם".

יום המעשים הטובים פונה לאנשים פרטיים ולקבוצות וארגונים, לתנועות נוער, לחיילים, לתלמידים וסטודנטים ולחברות עסקיות. כל אלו יקיימו ביום זה פעילויות מגוונות, על פי כישוריהם ויכולתם. עמותות, רשויות מקומיות וארגונים לתועלת הציבור מוזמנים לגבש רעיונות לפעילויות התנדבות שיתאימו לצרכיהם ולהיעזר בעמותת רוח טובה כדי להוציאן אל הפועל. יחידים, קבוצות או חברות עסקיות, המעוניינים לקחת חלק ביוזמה מוזמנים לבחור את העשייה החיובית העונה על העדפותיהם מתוך שלל ההצעות הקיימות באתר יום מעשים טובים.

נוסף על כך, ביום זה יתקיימו ברחבי הארץ מגוון אירועי חוצות מרכזיים עם ערך מוסף לכל המשפחה, במסגרתם יוכל הציבור לעשות מעשה טוב 'על הדרך', כמו גם אירועי לילה בתל-אביב ובירושלים.

שיפוץ גינה במתנס שיקאגו בלוד | צילום: סיון פרג'

רפי אלול, יו"ר עמותת "רוח טובה" הפועלת תחת הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון, אמר כי "לפני כ-11 שנים השתתפו ביום מעשים טובים 7,000 איש, והשנה צפויים לקחת בו חלק מיליון וחצי ישראלים". עוד הוא הוסיף כי, "אנשים וקבוצות שמצטרפים אלינו ממשיכים להתנדב במשך כל השנה". בשנה שעברה השתתפו ביום המעשים הטובים מיליון ושלוש מאות אלף ישראלים. 99% מהרשויות בישראל לקחו חלק, כולל בחברה הערבית. בפרויקט היו מעורבים מיליוני בני אדם מ-75 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ברזיל, טאיוואן, איטליה, ארה"ב, גרמניה, ארגנטינה, רוסיה ופנמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.